صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۵۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

گروه اجتماعی: مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) گفت: بهترین معروفی که دانش‌آموزان باید به آن بپردازند تلاش علمی است زیرا از این طریق می‌توانند فرد مفیدتری برای آینده کشور باشند و کمک کنند تا جامعه اسلامی به استقلال علمی برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل آرانی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) 12 مهرماه در مراسم صبحگاه انتظار در دبیرستان دخترانه بتول امام حسینی ناحیه 2 یزد اظهار کرد: اصلاح و اجرای صحیح دین خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با کسانی که دین خدا را به انحراف کشیده‌اند مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) است.
حجت‌الاسلام متوسل آرانی افزود: به همین مناسبت آغاز محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
وی مهمترین وظیفه انبیا و اولیا الهی را مبارزه با طاغوت و ظالمان دانست و گفت: اولین کار امام زمان بعد از ظهور نیز مبارزه با ظلم و طاغوت‌های جهانی خواهد بود و سپس مردم را به معروف دعوت می‌کند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با یادآوری این نکته که اصل منکر حکومت طاغوت است مبارزه  حضرت امام خمینی (ره) با آمریکا، اسرائیل و حکومت شاه را ستود و افزود: حضرت امام یک منتظر واقعی امام زمان بود و در حالی که در زمان شاه افراد با سایر مظاهر منکر مبارزه می‌کردند حضرت امام (ره) به مبارزه با سلطه خواران، ظالمان و حاکمان طاغوت پرداخت.
متوسل آرانی دانش آموزان را به خوب درس خواندان توصیه کرد و گفت: بهترین معروفی که شما باید به آن بپردازید تلاش علمی است زیرا از این طریق می‌توانید فرد مفیدتری برای آینده کشور باشید و کمک کنید تا جامعه اسلامی به استقلال علمی برسد و دیگر لازم نباشد دست نیاز به دیگران دراز کند.
وی مبارزه با منکرات را دیگر وظیفه دانش آموزان یاد کرد و گفت: شما در محیط‌های مرتبط با خود به مبارزه و طرد منکرات بپردازید و از کسانی که اهل منکر هستند فاصله بگیرید.
متوسل آرانی با اشاره به اینکه منتظر واقعی امام زمان نمی‌تواند نسبت به وقایع جهانی بی تفاوت باشد افزود: قیام امام زمان نیز یک قیام جهانی است و من و شما نیز باید جهانی بیاندیشیم و درعمل و رفتار خود منتظر آن حضرت باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
با تلاش علمی فرد می‌تواند برای آینده تاثیرگذارتر باشد