صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۷۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

گروه اجتماعی: کارشناس و مدیر روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با حرکت کاروان اسرای کربلا به کوفه، آیین تعزیه‌خوانی در مسجد ابوذر غفاری زاهدان برگزار شد.

عادل عرب کنگان، کارشناس و مدیر روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفت ‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: همزمان با حرکت کاروان اسرای کربلا به کوفه، آیین تعزیه خوانی  در مسجد ابوذر غفاری زاهدان برگزار شد.
کارشناس فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه این مراسم بصورت نمادین و با حضور علمای برجسته استان برگزار شد، افزود: همچنین در ابتدای این مراسم عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع) زیارت عاشورا و دعای سلامتی امام زمان(عج) را زمزمه کردند.
وی بیان کرد: این گروه تعزیه خوانی بجز مسجد ابوذر غفاری در دهه دوم ماه محرم در 25 متری ابوذر، جنب درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) و  در اداره زندان های استان در روزهای 27 و 29 مهر ساعت 19 شب اجرای برنامه دارد.
عرب کنگان اظهار کرد: تعزیه نوعی روضه است، اما چون یک هنر معنوی است، تأثیر آن در اکثر مواقع بیشتر از عزاداری‌های معمولی است و باید توجه بیشتری روی آن صورت گیرد.