صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۰۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی:

گروه اجتماعی: مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سه عنصر حماسه ، مصیبت و معرفت را عناصر اصلی شعر عاشورایی است، گفت: حماسه و فداکاری در راه دین خدا ماهیت ذاتی قیام عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی مصطفی قلیزاده علیار، مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری استان روز گذشته 3 آبان ماه در شب شعر و سوگواره شعر عاشورایی دانشگاه تربیت معلم ارومیه اظهار کرد: مصیبت و مظلومیت اهل بیت (ع) و پرداختن به جنایات دستگاه اموی در حادثه کربلا از مهمترین مسائلی است که در تبیین اهداف و رسالتهای قیام امام حسین (ع) بسیار تاثیرگذار است .

قلیزاده علیار در بخش دیگری از سخنان خود افزود : معرفت و شناخت امام حسین (ع) در تولید آثار با محتوی فاخر عاشورایی مهم و حیاتی است و بسیاری از اشعار خلق شده در این حوزه سرشار از این عناصر هستند .

مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری در پایان بر فعالیتهای حوزه هنری در بخشهای شعر و داستان و سایر رشته های هنری از جمله موسیقی ، نمایش و هنرهای تجسمی اشاره کرد و ترویج فرهنگ عاشورایی را از اصول و اهداف اصلی حوزه هنری عنوان کرد.