صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه شهرضا گفت: آمریکا با ایجاد و تقویت تفکری که منجر به شکل گیری گروهک داعش شد، به نا امنی و افزایش ترور و کشتار در منطقه دامن زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه شهرضا امروز جمعه هفتم آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان شهرضا، با اشاره به بخش‌هایی از تحولات منطقه خاورمیانه و تلاش نیروهای مردمی عراق برای آزاد سازی شهر موصل، اظهار کرد: در طول 11 روز گذشته نیروهای مردمی عراق برای بازپس گیری این شهر تلاش کرده‌اند و امیدواریم تا دو روز آینده به این شهر وارد شوند.
وی ادامه داد: استان موصل جایگاه گروهک ترویستی داعش بوده و باز پس گیری آن به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردها و پیروزی‌های نیروهای مردمی عراق در برابر این گروهک محسوب می‌شود.
امام‌جمعه شهرضا گفت: تفکرداعشی بیشتر از کروهک داعش آسیب وارد می‌کند، باید از ترویج تفکر این کروهک جلوگیری می‌شد، اما آمریکا با ایجاد و تقویت تفکری که منجر به شکل گیری گروهک داعش شد، به نا امنی و افزایش ترور و کشتار در منطقه دامن زد.
یعقوبی بیان کرد: دشمن مردم عراق وقتی مشاهده می‌کند مردم این کشور با وحدت در برابر کروهک ضد بشری داعش ایستادگی می‌کنند تلاش دارد تا با ایجاد اختلافات مذهبی بین شیعیان و اهل تسنن، درباره آینده شهر موصل و اداره این شهر، نگرانی‌هایی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: متأسفانه گروهک ترویستی داعش پس از شکست در این منطقه سعی کرد با انجام اقداماتی نظیر ترور و بمب گذاری، آتش زدن چاه‌های نفت و تحویل زمین سوخته به مردم عراق، این شکست را جبران کند.
امام جمعه شهرضا در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات و کارشکنی‌های دولت آل سعود در منطقه خاورمیانه به ویژه در افزایش نا امنی در کشورهای عراق و سوریه، گفت: استقراض 17 میلیارد و 500 میلیون  دلاری این کشور از بازار جهانی و کسری بودجه بیش از 87 میلیارد دلاری آن، نشان دهنده ورشکستی اقتصادی و آغاز اضمحلال قدرت سیاسی این کشور است.
یعقوبی اضافه کرد: دولت آل سعود در طول سالیان گذشته با حمایت مالی از داعش و سایر کروهک‌های ترویستی باعث افزایش میزان ناامنی و کشتار انسان‌ها و تخریب اموال عمومی در کشورهایی نظیر عراق، سوریه و یمن شده است.
وی تصریح کرد: مردم ایران به عنوان حامیان اصلی حکومت و نظام اسلامی در قالب وقف و خیرات اموال خود از نظام و ارزش‌های دینی حمایت می‌کنند و مسئولان هم باید قدردان آنان باشند.