صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

گروه اجتماعی: فرماندار رشت گفت: حضور با اقتدار دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان به تأسی از شهدای دانش آموز، پیام ایستادگی در مقابل خوی استکباری و خوی ظلم را به عالم مخابره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت امروز در جلسه شورای اداری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با بیان اینکه 13 آبان جایگاه خاصی در تاریخ کشور دارد، اظهار کرد: اگر این روز را تنها از یک منظر نگاه کنیم به نتیجه نخواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه 13 آبان سالروز شهادت جمعی از دانش آموزان مبارز و انقلابی است، افزود: این اتفاق مسیر و خط مبارزه با استکبار را تعیین کرد که تا زمان جنگ تحمیلی ادامه پیدا کرد و منجر به حماسه آفرینی دانش آموزان همچون شهید حسین فهمیده شد و همچنان ادامه دارد.
مهدوی گفت: خط جبهه ضد استکبار از ابتدای اسلام و قیام امام حسین(ع) آغاز و تا زمان امام راحل امتداد یافت و تا نابودی جبهه استکبار تداوم خواهد داشت لذا حضور با اقتدار دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان به تاسی از شهدای دانش آموز، پیام ایستادگی در مقابل خوی استکباری و خوی ظلم را به عالم مخابره خواهد کرد.
فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: حضور آگاهانه همراه با پیام های ضد استکبار می تواند بسیار مفید باشد و پیام ما را به دنیا برساند که ما پای آرمان های امام و شهدا در حوزه مبارزه با استکبار ایستاده ایم؛ این ایستادگی و مقاومت یک مقاومت انسانی در همه جوامع علی الخصوص جوامع اسلامی است که امیدواریم در عصر ظهور امام زمان(عج) به نتیجه برسد و جامعه عاری از خشونت و ظلم و زندگانی اسلامی و انسانی داشته باشیم.
یادآور می‌شود، در این جلسه که منتخبی از دانش آموزان انجمن اسلامی رشت حضور داشتند، دانش آموزان خواسته ها و دغدغه های خود را با فرماندار شهرستان رشت مطرح کردند.