صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

گروه سیاست و اقتصاد: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: آمریکا برای حفظ موقعیت ابرقدرتی خود و تصاحب ذخایر و منابع نفتی خلیج فارس، استراتژی تجزیه کشورهای خاورمیانه از جمله ایران را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، در نشستی با عنوان«رابطه با آمریکا، آری یا خیر» که شنبه 15 آبان‌ماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دولت آمریکا همیشه به دنبال حفظ موقعیت ابرقدرتی خویش بوده و در این فرآیند، دولت‌ها و ملت‌های خاورمیانه را نشانه گرفته است.
وی افزود: سیاست دولت آمریکا از ابتدا تاکنون تسلط یافتن بر ذخایر و منابع نفتی خلیج فارس، دریای خزر و شمال آفریقا بوده و مسلم است که هیچ دولتی منابع و ذخایرش را پیشکش نمی‌کند، پس راهکار آمریکا در این موقعیت، اشغال و تصاحب این منابع و ذخایر است.
قدیری ادامه داد: بنا به فرموده امام (ره)، اگر غربی‌ها از ما حمایت کردند، باید بدانیم که در اشتباه هستیم. همچنین طبق فرموده رهبری که فتنه خط قرمز ماست، نشناختن دشمن و دوست شمردن آن موجب خسارت و ضرر و زیان می‌شود.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر این‌که تجزیه کشورهای خاورمیانه هم نیاز و هم استراتژی آمریکاست، بیان کرد: آمریکا بر اساس سیاست نظام بین‌المللی تک قطبی مورد نظر خود، به دنبال تجزیه کشورهای خاورمیانه از جمله ایران است و در این راستا قصد دارد منافع حیاتی و مشروع ایران را منافع مشروع خودش معرفی کند.