صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

گروه فرهنگی: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان گفت: هنرمندان متعهد بسیجی نقش مهمی در تعالی فرهنگ و هنر دینی با تأسی از مکتب علوی و عاشورایی و مقابله با هجمه‌های منحط غربی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی عباس داوونیا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در مراسم محفل شعر و ادب و تجلیل از هنرمندان ارزشی کُرد محلی که امروز، سوم آذرماه در سالن آمفی مجتمع امیر نظام گروسی بیجار برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان بسیجی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی با خلق آثار هنری در راستای تعالی فرهنگی تلاش می‌کنند.

وی افزود: هنرمندان متعهد بسیجی نقش مهمی در تعالی فرهنگ و هنر دینی با تأسی از مکتب علوی و عاشورایی و مقابله با هجمه‌های منحط غربی دارند و برگزاری این جشنواره‌ها، توان جوانان غیور ایرانی را در عرصه‌های مختلف هنری به نمایش می‌گذارد.

داودنیا در خصوص سیاست‌های سازمان بسیج هنرمندان بیان کرد: معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و بها دادن به هنر انقلابی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

وی در خصوص برگزاری محفل ادبی و تجلیل از شاعران کُرد ارزشی عنوان کرد: برگزاری اینگونه مراسم‌‍‌ها تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و آیینی و توجه به هنرمندان ارزشی دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان یادآور شد: زبان هنر یکی از تاثیرگذارترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی فرهنگی به نسل جدید است.

یادآور می‌شود؛ در این محفل ادبی شاعرانی از شهرستان سنندج، قروه و بیجار حضور داشتند و شش نفر از شاعران، تازه‌ترین اشعار خود را پیرامون عاشورا و شهدا قرائت کردند.

یادآور می‌شود، در پایان، لوح تقدیر و تندیس محفل این ادبی به شاعران شرکت‌کننده در این مراسم اهدا شد.