صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۹۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری هیئات مذهبی استان فارس و نقاط مختلف كشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری هیئات مذهبی استان فارس و نقاط مختلف كشور از صبح امروز، 8 آذرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
هیئات مذهبی شهر شیراز از ساعت 8:30 صبح امروز با ندای «لبیك یا رسول‌الله(ص) در دو مسیر میدان شهدا و چهار راه 15 خرداد عزاداری‌كنان به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كردند و در آن‌جا به سوگواری و عزداری در سالروز مصبت عظمی پرداختند.
علی شاهینی، دبیر شورای هیئات مذهبی فارس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا گفت: 7 هزار هیئات مذهبی فارس همزمان با سراسر كشور در این روز اقدام به برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری پرداختند.
وی افزود: امروز تمام علمداران هیئات مذهبی شیراز علم‌های خود را به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آوردند و در آنجا همراه با هیئات مذهبی شهرهای مختلف كشور نظیر اصفهان، ابرقوه، صفاشهر و غیره به سوگواری پرداختند.
شاهینی با بیان اینكه این مراسم سوگواری تا ساعت 14 در تمام هیئات مذهبی ادامه داشت، گفت: همچنین در روز شهادت امام رضا(ع) نیز كه پس فرداست، مراسم‌های سوگواری در تمام حسینیه‌ها،  تكایا و مساجد هیئات مذهبی فارس برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، همچنین امروز نیز همایش «لبیك یا رسول‌الله(ص)» به‌همت اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس و با همكاری بسیج قدس و حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز در ساعت 10 صبح برگزار شد.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی سخنرانی كرد و در ادامه با توجه به حضور لاله‌های گمنام در شیراز روایت‌گری سیره شهدا صورت گرفت.