صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

گروه اجتماعی: مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها سعی می‌کند نیازهای انقلاب اسلامی را در قالب ها و عرصه های مختلف به دانشجویان معرفی کند،گفت: بحث جهاد علمی در قالب پژوهشکده ها و کانون‌های علمی امروز خیلی مورد توجه بسیج قرار گرفته است، بطوریکه جذب نخبگان و تلاش برای هدایت آن‌ها به سمت نقش‌آفرینی انجام می‌شود.

معین‌الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تاریخچه تشکیل بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: بسيج دانشجويي طي پيامي از سوي حضرت امام خمینی(ره) در دهمين سالگرد تشکيل بسيج مستضعفين در تاريخ 2/9/1367 تأسيس شد.
مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در ادامه سخنان خود وظایف دانشجویان بسیجی را یادآور شد و گفت: عمده ترین وظیفه بسيج دانشجويي دفاع از اسلام و انقلاب اسلامي است که در واقع با اين پيام مي توان به فلسفه وجودي و هدف مقدس بسيج دانشجويي پي برد.
اسدی به بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در پيام خود به مناسبت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه خواستار پاسداري از اصول تغييرناپذير«نه شرقي و نه غربي » شدند و ضمن دعوت به اتحاد و يگانگي حوزه و دانشگاه، چشم انداز ايجاد حكومت بزرگ اسلامي و فتح جهان توسط اسلام را فراروي مشتاقان و رهروان اسلام ناب محمدي(ص) قرار دادند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا امروز بسیج دانشجویی به وظایف خود عمل کرده است گفت: اگر به سرفصل های پیام امام در تشکیل بسیج توجه کنیم خواهیم دید که  تا حدودی موفق  عمل کرده ایم.
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که فرمودند بسیج طلاب و دانشجو باید با تمام توان خود از اسلام و انقلاب دفاع کنند، خاطر نشان کرد: ما این دفاع همه جانبه را در تمام برهه‌ها از بسیج دانشجویی شاهد بودیم.
اسدی وظیفه دیگر بسیج دانشجویی را حفظ استقلال و عزت ملی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز شاهد بودیم که  دانشجویان بسیجی در سال های بعد از انقلاب تا کنون در مقابله با استکبار، همواره مدافع عزت ملی بوده اند.
وی در ادامه سخنان خود  به آسیب شناسی انقلاب ها پرداخت و گفت: یکی از آسیب هایی که انقلاب های متداول در جهان داشت، تربیت کادر برای حرکت آینده انقلاب بود. معمولا در انقلاب های بزرگ دنیا انقلابیون یا دچار فرسودگی می شوند و از آرمان‌های خود دست می‌کشند و لذا تن به مصالح دنیا می دهند و یا در نسل دوم از آرمان ها و اصول خود فاصله می گیرند و در فصل سوم کاملا فراموش می کنند.
مسئول بسیج دانشجویی استان یکی از کارهای مهم بسیج دانشجویی را حفظ فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: در سایه تربیت انقلابی، نیرو برای استمرار و استحکام انقلاب اسلامی شکل می گیرد.
 اسدی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دانشگاه ها سعی می کند نیازهای انقلاب اسلامی را در قالب ها و عرصه های مختلف به دانشجویان معرفی کند. افزود: بحث جهاد علمی در قالب پژوهشکده ها و کانون‌های علمی امروز خیلی مورد توجه بسیج قرار گرفته است. بطوریکه جذب نخبگان و تلاش برای هدایت آنها به سمت نقش آفرینی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در واقع یک تشکل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است به جهت گیری های سیاسی بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: جهت گیری های بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی است.
اسدی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی در عین حال که آرمانگراست واقعگرا نیز هست و باید از اصول و ارزش‌های انقلاب پاسداری کند.