صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
كریمی:

گروه اجتماعی: مدیركل انتقال خون استان فارس گفت: طی ماه‌های محرم و صفر مردم این استان بیش از 25 هزار و 500 واحد خون برای نیازمندان اهدا كردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدحسین كریمی، مدیركل انتقال خون استان فارس امروز، 13 آذر در جمع خبرنگاران، از اهداكنندگان مستمر خون به‌‌عنوان سرمایه‌های جامعه یاد كرد و گفت: در ماه‌های محرم و صفر امسال بیش از 35 هزار اهداكننده خون به مراكز انتقال خون استان فارس مراجعه كردند كه از این تعداد 25 هزار و 553 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با اشاره به میزان انتقال خون در طی ماه‌های محرم و صفر سال گذشته گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش 3 درصدی اهدای خون در فارس دارد.
كریمی با تصریح اینكه تمام اقشار به‌خصوص بانوان می‌توانند در این عمل عام‌المنفعه و خیرخواهانه مشاركت داشته باشند، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در هیچ زمانی متوقف نمی‌شود و همواره به حضور مستمر مردم نوع‌دوست استان فارس در این عرصه هستیم.
مدیركل انتقال خون فارس با بیان اینكه اكنون در تمام گروه‌های خونی منفی به‌ویژه AB منفی و A مثبت، نیاز به خون وجود دارد، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و كاهش اهدای خون، به مردم خیرخواه فارس توصیه می‌شود كه در این ایام ما و بیماران نیازمند به خون را همراهی كنند.
وی با اشاره به اینكه شیراز به‌عنوان قطب پزشكی در جنوب كشور همواره مقصد بسیاری از بیماران بوده است، گفت: مراكز درمانی در استان فارس روزانه بین 500 تا 550 واحد خون نیاز دارند و مشكل كمبود خون بسیار جدی است.
كریمی با اشاره به راه‌اندازی مركز اهدای پلاسما برای تولید داروهای مشتق از این ماده حیاتی در بخش آفرزیس انتقال خون شیراز، گفت: با استفاده از این روش به‌جای اهدای كامل خون، تنها پلاسمای خون افراد اهداكننده جدا شده و بقایای سلول‌های خونی به‌همراه مایعات تزریقی مناسب به فرد بازگردانده خواهد شد.