صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
حجت‎الاسلام زمانی:

گروه اجتماعی: مدیر مرکز اجتماعی سیاسی حوزه علمیه، بر لزوم حضور حوزه در عرصه‎های بین‎المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون بین‎الملل گفت: حوزه علمیه کانون اصلی جریان‎سازی گفتمان دینی در عرصه جهانی است.
وی افزود: وقتی شعار ما الاسلام یعلو ولایعلی علیه است، حوزه علمیه باید متکفل تحقق این شعار و جمله باشد؛ همه مدیران و شخصیت‎های فرهنگی باید برای تحقق این مسئله تلاش کنند.
معاون سابق حوزه‎های علمیه با اشاره به کمبود فعالیت‌های حوزه‎های شیعی در مقابل دیگران بیان کرد: تناسبی بین امکان حوزه علمیه قم و کشورهایی چون عربستان و ترکیه و سایر فرق و مداهب وجود ندارد ولی باید کاستی‏ها را دانست و برای موفقیت در این عرصه تلاش بیشتری داشت.
زمانی گفت: امروزه شاهد خلا جدی در زمینه سرمایه گذاری بین‏المللی در عرصه مذهبی هستیم؛ این مسئله نشان خلا جدی است که در این عرصه وجود دارد و با توجه به عرصه‏های جدی که در این زمینه فعال است مدیریت حوزه باید پشتیبانی بیشتری از این جریان داشته باشد.
مدیر جدید مرکز اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که در زمان فعالیت، با حداقل امکانات و بودجه فعالیت کردیم، افزود: در همین مدت30 عرصه کاری در این سالها برای فعالیت در عرصه بین‎الملل تعریف شد و سعی شد که از ظرفیت‎های روحانیونی که در عرصه بین‎الملل کار کرده بودند نظر سنجی انجام شود.
زمانی بیان کرد: ماحصل این تلاش، تدوین 18 عرصه کاری فعال برای فعالیت در معاونت بین‎الملل بود که به رغم مشکلات فراوان و موانعی که از پیش نیز متصور بودیم تلاشی گسترده برای حل این مشکلات انجام شد.
وی گفت: اگر حوزه ما بین المللی بهتر از این است که هزاران کار جسته و گریخته در این زمینه انجام شود و به همین تربیت در آینده باید سعی کنیم که حوزه را بین‎المللی کنیم.
زمانی در پایان بر لزوم حضور حوزه در مجامع بین‎المللی و ایجاد ارتباطات گسترده تاکید کرد.