صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

گروه سیاسی: اولین همایش ملی «اشتغال دانش بنیان» با حمایت مؤثر سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار می‌شود.

مجید آوج، مدیر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: اولین همایش ملی «اشتغال دانش بنیان» با حمایت مؤثر سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت  موضوع و همچنین نقش سازنده آن در جامعه، دبیرخانه اجرایی همایش انتظار دارد این رویداد با مشارکت متولیان امر در یک طیف گسترده و مرتبط با زنجیره طراحی، برنامه ریزی، مدیریت و اجرا(اعم از مسئولان، متخصصان،  مهندسان، کارشناسان و صاحب‌نظران) برگزار شود.

مدیر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان کردستان بیان کرد: رویکرد جهاددانشگاهی استان کردستان در برگزاری این رویداد علمی، جلب مشارکت تمامی مراکز علمی و حرفه‌ای، تعامل با انجمن‌های ملی مرتبط و دعوت از صاحبنظران برجسته و افزایش خودباوری علمی در کشور، تمرکز بر مسائل و چالش‌های روز، طراحی محتوای علمی و کاربردی می‌باشد.

وی عنوان کرد: از کليه علاقه‌مندان و صاحب نظران دعوت مي‌شود تا با ارسال يافته‌هاي علمي و پژوهشي و ایده های کسب و کار نوآورانه و فناورانه خود در برگزاري هر چه بهتر این رویداد، مشارکت فعال داشته باشند.

آوج با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: بسترسازي زمينه هاي پژوهشی در حوزه كارآفريني، ارزش آفريني و خلق ثروت(اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي) براي جامعه و مردم؛ آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی در حوزه اشتغال دانش بنیان؛ ترويج پژوهش‌های بنيادي و كاربردي در بخش‌های مرتبط و شناسایی ایده های برتر و تبدیل آن ها به طرح‌های سازنده، فراهم‌سازي بستر مناسب براي انتقال دانش و تجربيات پژوهشگران، ارائه راهبردها و راهکارهای تحقق فعالیت‌های بنیادین در جامعه و شناخت ارزش‌ها و الگوهای مناسب، دستيابي به راهبردها و راهكارهاي توسعه كارآفريني و کسب و کار از اهداف برگزاری این همایش است.

وی در پایان کارآفرینی در فناوری پیشرفته،  کارآفرینی و اشتغال دانش ‌بنیان، گفتمان‌سازی فراگیر و ترویج اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه نوآوری در تولید و بازاریابی، شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصول، چالش‌های اشتغال دانش‌آموختگان، خوشه‌های صنعتی و فرصت‌های کارآفرینانه،  گردشگری و نقش آن در کارآفرینی و توسعه پایدار، ارتباط صنعت با دانشگاه و نقش آن در توسعه کارآفرینی و  نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود فضای کسب‌وکار  را از محورهای این همایش دانست.