صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۴۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

گروه سیاست و اقتصاد: پبکر نماینده ولی فقیه در سبزوار در حالی بر دوش مردم این شهرستان قرار گرفت که در هفته‌های گذشته، چنین روزی آن فقید بزرگوار خطبه نماز جمعه می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حال و هوای این جمعه سبزوار، 26 آذر، با هفته‌های دیگر متفاوت بود.

هوایی حزن انگیز و غم بار که مردم در فراق رحلت امام جمعه شهرشان دارند، آنان متاثر از اندوه عالم سفر کرده، چشم انتظار بودند تا پیکر مطهر حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرشان از راه برسد تا با او وداع کنند.

در سمت راست جایگاهی که برای اجرای مراسم ویژه وداع و تشییع در داخل صحن مسجد جامع سبزوار، محلی که حجت‌الاسلام ابراهیمی در آن مسجد به نماز می‌ایستاد، امروز فرزندش حجت‌الاسلام صادق ابراهیمی و امام جمعه موقت شهر در کنار روحانیون ایستاده تا در غم رفتن پدر با مردم باشد.

از مقامات کشوری و استانی که در این مراسم شرکت داشتند می‌توان به آیت‌الله حسن عالمی، نماینده مردم استان خراسان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سعیدی از اساتید حوزه قم و ازمسئولین این حوزه، فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام محمدباقر شریعتی سبزواری به نمایندگی از بیت آیت الله سیستانی اشاره کرد.

در پیام تسلیت بیت آیت‌الله سیستانی توسط حجت‌الاسلام محمد باقر شریعتی سبزواری که با حزن و گریه همراه بود، بیان کردند: درگذشت آن عالم دینی را که دارای تقوی، زهد و فضیلت بودند را به مردم سبزوار و علمای دیار سربداران تسلیت می‌گوییم.

در ادامه این مراسم مردم با بر دوش گرفتن پیکر آن مرحوم در حالی که عزادارای می‌کردند به سمت مصلی شهر راه افتادند و دقایقی در کنار مدرسه اهل‌البیت(ع) واقع در خیابان بیهق، مدرسه‌ای که حجت‌الاسلام ابراهیمی برای احیای آن تلاش زیادی کردند و به نوعی پدر معنوی آن لقب گرفتند، قرار گرفتند و طلاب علوم دینی به وی ادای احترام کردند.

مدرسه اهل البیت مدرسه‌ای است که امام جمعه مرحوم شهرستان سبزوار برای بازسازی آن تلاش زیادی کرد و بخشی از اموال خودش را با خرید زمین و اضافه کردن به این بنای تاریخی در آنجا وقف کرد.
امروز حجت‌الاسلام ابراهیمی در حالی به مصلی نماز جمعه رسیده است که 26 سال در جایگاه نماز جمعه این مصلی، نماز جمعه را با مردم اقامه کرد و خطبه نماز می‌گفت، خطبه‌هایی که گاه از درد دل مردم حکایت داشت و آخرین مسائل روز جامعه بود و گاهی مطالب دینی‌اش پند آموز و عبرت انگیز بود.
روحش شاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
استاجی
|
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
با سلام
همه تون بدون تحقیق کار انجام میدین
متولد روستای استاج بوده و تا ۲ سالگی اونجا بوده و تغییر فامیلی داده