صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۸۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین جلسه بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه حفظ قرآن کریم به‌همت مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) ماهشهر و با حضور صاحب‌نظران و پیشکسوتان حفظ قرآن کریم در این شهرستان برگزار شد.

حسن حلافیان، مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) ماهشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به اینکه اولین جلسه صاحب‌نظران و پیشکسوتان حوزه حفظ قرآن کریم این شهرستان در این مؤسسه برگزار شده است، افزود: 10 نفر در این جلسه دو ساعته که در شامگاه پنج‌شنبه 9 دی‌ماه برگزار شده است، شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این جلسه با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه حفظ قرآن از نظر زیرساختی و ایجاد بستر مناسب جهت پیشرفت این رشته قرآنی و ایجاد رغبت در عموم مردم جهت حفظ قرآن کریم برگزار شده است، افزود: در این جلسه تصمیم بر برگزاری دو جلسه دیگر با همین موضوع و حضور تعداد دیگری از پیشکسوتان و صاحب‌نظران حوزه حفظ قرآن شهرستان، گرفته شد.

حلافیان با اشاره به اینکه در این جلسه بر ایجاد یک ساختمان به نام مرکز تخصصی جامعه حفاظ قرآن شهرستان تأکید شده است، افزود: نبود وحدت از سوی واحدهای برگزار کننده دوره‌های حفظ در روش برگزاری این دوره از دیگر مشکلات این حوزه در این شهرستان است.

مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیاء(ص) ماهشهر گفت: از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در این جلسه می‌توان به ایجاد بانک اطلاعاتی حفاظ قرآن شهرستان و ارتقای سطح علمی مربیان و اساتید حفظ قرآن شهرستان با اعزام آن‌ها به دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن در قم و تهران اشاره کرد.

وی یادآور شد: پس از پایان این جلسات، جلسه‌ای با مسئولان و مدیران قرآنی شهرستان جهت ارائه مطالبات این حوزه حفظ قرآن، برگزار خواهد شد.