صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

گروه فرهنگی: مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس از برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی به مناسبت دهه بصیرت با عنوان «دل بینا» در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس امروز، 12 دی‌ماه با بیان اینکه نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان «دل بینا» روز جمعه 10 دی‌ماه در بوستان بعثت آغاز به کار کرد، گفت: این نمایشگاه که به‌مناسبت دهه بصیرت برپا شده تا 16 دی ماه پذیرای علاقه‌مندان است.
وی با اشاره به اینکه 7 نفر از هنرمندان تعداد 14 اثر خود را در این نمایشگاه در معرض دید مردم قرار داده‌اند، افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه با استفاده از تکنیک نقاشی، نقاشی‌خط، رنگ‌نویسی و گرافیک خلق شده‌اند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه مدیر هنری این نمایشگاه روح‌الله محرری و دبیر نمایشگاه معصومه کلانتری است، اظهار کرد: این نمایشگاه با تلاش انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان فارس به مناسبت دهه بصیرت و روز 9 دی ماه برگزار شده است.
زارع با اشاره به اینکه تمامی آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه «دل بینا» با الهام از احادیث ائمه اطهار(ع) در مورد بصیرت آفریده شده‌اند نام خلق‌کنندگان این آثار را علیرضاکریم‌پور، حمید اسعدی، معصومه کلانتری، روح‌الله محرری، امیر پژمان، محمد لیاقت و ابوالفضل رهروان عنوان کرد.
به گفته وی این آثار با الهام از احادیثی همچون «کوری دیده بهتر از کوری بصیرت است.»، «نگاه دیده سود ندهد آنجا که چشم دل و بصیرت کور باشد.»، برای کسی که برای او بصیرتی نیست، علمی نیست.»، «کسی که بصیرت ندارد، فکر و اندیشه‌اش فاسد است.»، «به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستان ما حق با باطل آمیخته می‌شود و مومن از منافق باز شناخته نمی‌شود.»، «هنگامی که فتنه‌ها همچون پاره‌های شب تار بر شما مشتبه می شود به قرآن روی بیاورید.»، کسی که بدون بصیرت عمل می‌کند همچون زنده‌ایست که در بیراهه می‌رود پس هر چه سریعتر رود از مقصد دورتر می‌شود.» و «غفلت پیوسته، بصیرت را کور گرداند»، خلق شده‌اند.
وی با بیان اینکه دغدغه هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه برداشتن گامی در جهت رشد و ارتقای هنر انقلابی بوده است، گفت: هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه بر این باورند که هنری پویا و ماندگار است که در آن علاوه بر فن قوی و کیفیت بالای هنری، مضمون و محتوا نیز متعالی و ارزشمند باشد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس بیان کرد: همچنین در کنار نمایش آثار، کتابچه‌ای چاپ شده که حاوی رزومه‌ هنرمندان شرکت کننده و آثار ایشان است.
یادآور می‌شود، نمایشگاه «دل بینا» از 10 الی 16 دی ماه از ساعت 17 الی 19:30با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی  شهرداری شیراز در فرهنگسرای هنر واقع در بوستان بعثت پذیرای علاقه‌مندان است.