صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۸۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار زنجان با خانواده دو شهید سرافراز و یک جانباز دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی‌ قرآن (ایکنا) از زنجان شامگاه دیروز یک‌شنبه 12 دی‌ماه نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار زنجان در قالب طرح سپاس با خانواده دو شهید سرافراز و یک جانباز دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.


مسئولان از سعید (بهلول) بیات جانباز 70 درصد و قطع نخاعی زنجان که در اردیبهشت ماه سال 65 و در عملیات والفجر 2 به درجه جانبازی نائل آمده بود، از خانواده شهیدان مجید، حمید و سعید بیگلی از شهدای زیر 10 سال زنجان که همراه مادرشان شهیده پروین آزادوار در تاریخ دوم بهمن ماه سال 65 در محله جاوید زنجان و در بمباران دشمن بعثی به شهادت رسیدند و با خانواده شهید عباس نباتچیان که در تاریخ 21 تیر ماه سال 67 در منطقه مهران به فیض شهادت نائل آمد، دیدار و دلجوئی شد.

در حاشیه این دیدار آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان اظهار کرد: هر خانواده شهید به ویژه پدران و مادران شهدا حجتی برای این انقلاب هستند و باید قدردان آنان بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه قدرت و روحیه جانبازان از امداد الهی است، تصریح کرد: خداوند متعال جانبازان را به عنوان حجت برای ما قرار داده است.

همچنین در این دیدار اسدالله درویش‌امیری، استاندار زنجان اظهار کرد: خانواده های شهدا به عنوان الگو باید به نسل سوم و چهارم جامعه معرفی و حفظ شوند.

درویش‌امیری تصریح کرد: طی هشت سال جنگ تحمیلی شاهد ایثارگری در 2 بخش بودیم. گروهی که به عنوان رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه‌ها در حال مبارزه بودند و از جان مایه می‌گذاشتند و گروه دیگر در پشت جبهه که برخی از آنها در بمباران هوایی دشمن، به فیض شهادت نائل آمدند.

در ادامه علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: از تعداد 2 هزار و 924 شهید استان، 98 نفر شهید بمباران هستند که از این تعداد 86 نفر در شهرستان زنجان، هشت نفر در ابهر و یک نفر در ماهنشان به شهادت رسیده‌اند که از تعداد 98 شهید بمباران، 36 شهید را بانوان تشکیل می‌دهند.

کاظمی با بیان اینکه طرح سپاس یک سنت حسنه توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: این سنت در استان زنجان نیز اجرایی شده که هدف ابلاغ پیام، مقام معظم رهبری و دیدار دیگری با جانبازان و خانواده شهدا است.