صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۶۴۴۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

گروه اجتماعی: رئیس سازمان میراث فرهنگی در جریان بازدید ار بیت امام راحل در خمین گفت: درصدد هستیم مجموعه‌ای از قطب گردشگری انقلاب اسلامی شامل قم، نجف، بیت امام خمینی(ره) در خمین و جماران که از سرمایه‌های انقلاب هستند، راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهرا احمدی‌‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز، 30 دی‌ماه، در سفر به خمین و بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره) گفت: استان مرکزی به عنوان قطب مفاخر معاصر ایران است و به دلیل جایگاه خوبی که این استان در بخش صنعت و کشاورزی دارد آنطور که باید به مسئله گردشگری و ظرفیت‌های فرهنگی آن پرداخته نشده است.

وی بیت تاریخی امام(ره) را مرکز گردشگری استان دانست و افزود: در صدد هستیم مجموعه‌ای از قطب گردشگری انقلاب اسلامی شامل قم، نجف، بیت امام خمینی(ره) در خمین و جماران که از سرمایه‌های انقلاب هستند، راه‌اندازی شود.

احمدی‌پور ادامه داد: بیت امام خمینی(ره) این ظرفیت را دارد که به قطب گردشگری انقلاب اسلامی تبدیل شود و به همین منظور برنامه‌هایی برای این مکان معنوی و تاریخی به عنوان یک مجموعه انقلاب اسلامی به صورت مجزا در حال تهیه است.
وی با اشاره به مرمت آثار تاریخی استان مرکزی اظهار کرد: بخشی از بودجه تعمیرات تخصیص داده شده و با تامین اعتبار مابقی، امسال در استان مرکزی حدود ۶ پروژه تکمیل خواهد شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مرکزی خاطرنشان کرد: دولت با سفر به استان‌های مختلف کشور در حال بررسی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری و تبدیل آنها به عنوان قطب گردشگری است.
به گزارش ایکنا؛ سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در این بازدی گفت: بیت امام خمینی(ره) سالانه میزبان 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است و مسئولان باید بیش از این به شهرستان خمین توجه داشته باشند تا از ظرفیت گردشگری به منظور رفع بیکاری نیز استفاده شود.









یادآور می‌شود: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در مراسم قالی بران در یکی از کارگاه‌های قایبافی خمین با نقش‌های قالی در این شهرستان آشنا شد و با تعدادی از قالیبافان گفت‌وگو کرد. بازدید از ارگ روستای میشیجان از توابع خمین آخرین برنامه بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان بود.