صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۰۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
آيت‌الله ايمانی:

گروه سیاست و اقتصاد:‌ نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به مواضع ضد بشری و ضد اسلامی رئیس‌جمهوری آمریکا، بر این نكته تأكید كرد كه مهم‌ترین وظیفه جمهوری اسلامی تقویت توان خود است و باید قوی و مصمم مقابل آمریکا ایستاد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 15 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: هفته گذشته رئیس جمهور جدید آمریکا افاضاتی داشتند و همه دیدیم و شنیدیم که چه بلبشویی هم در آمریکا و هم در جهان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مواضع و اقدامات ترامپ تایید کرد که جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا دو تیغه یک قیچی را تشکیل می‌دهند، گفت: این دو تیغه یک چیز را می‌برند و آن اسلام و مسلمین است لذا مهمترین وظیفه جمهوری اسلامی تقویت توان خود است و باید قوی و مصمم مقابل آمریکا ایستاد.

آیت‌الله ایمانی گفت: آقای اوباما با حمله به سوریه مشکلاتی برای مردم مسلمان این کشور ایجاد کرد و براساس آمارهای اعلام شده، 17 هزار و 126 بمب بر سر ملت بی‌پناه سوریه ریخت و امروز که آوارگان این کشور به‌دنبال پناهگاهی هستند، آقای ترامپ آنان را راه نمی‌دهد! آن یکی بمب روی سرشان ریخت، این یکی سرپناه نمی‌دهد.

امام جمعه شیراز با محکوم کردن اقدام آمریکا در خصوص بازداشت کودک پنج ساله ایرانی به اتهام مخل امنیت آمریکا بودن، گفت: امروز برای همه ما، برای آمریکایی‌ها و مردم جهان روشن شد که مواضع حاکمان این کشور چگونه است. آنان که در ایران از همکاری و مذاکره با آمریکا دم می‌زدند و می‌گفتند می‌توان با آنان کنار آمد هم برایشان مشخص شد که کنار آمدن چگونه خواهد بود.

وی گفت: ما باید خودمان قوی باشیم، قدرت خودمان را حفظ کنیم، به این و آن هم کاری نداشته باشیم، ما راه خودمان را ادامه می‌دهیم و رهبری هم این راه را برای ما ترسیم می‌کند و همه دست اندرکاران هم باید این راه را تقویت کنند و مردم هم کنار رهبرشان ایستاده‌اند.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه باید قوی و مصمم مقابل امریکا بایستیم، گفت: اگرآمریکا هم تا امروز می‌توانست و می‌فهمید که منفعتش در این است، حمله به ایران را یک ساعت هم به تأخیر نمی‌انداخت؛ ولی می‌فهمد که منافعش در این نیست و اقتضا نمی‌کند این کار را انجام دهد؛ آمریکا می‌داند در ایران چه قدرتی نهفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روز همافران را یادآور شد و با اشاره به رخ‌دادهای نوزده بهمن 57، تاکید کرد که همافران حق خود را برای انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده‌اند.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به اینکه حادثه تلخ و غمبار ساختمان پلاسکو به پایان رسید اما غم و رنج جانکاه بازماندگان این حادثه به پایان نرسیده است، گفت: کسانی که اموال و ثروتشان را در این حادثه به طور کامل از دست دادند، آنهایی که با فداکاری برای نجات دیگران جانشان را از دست دادند و به فیض شهادت نائل آمدند؛ امروز باید طبق پیام رهبر معظم انقلاب مسئولان در قبال این افراد به وظیفه خود عمل کنند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی و حاشیه پردازی، لزوم توجه به انجام تکلیف در مقابل حادثه‌دیدگان پلاسکو را اولویت اول دانست.