صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۰۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

گروه اجتماعی: مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی‌ریز گفت:‌ همزمان با ایام‌الله دهه فجر نمایشگاه «فاتحان فجر» در سرای فاتح نی‌ریز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حمیدرضا هادی، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی‌ریز امروز، 16 بهمن‌ماه با بیان اینكه همزمان با ایام‌الله دهه فجر نمایشگاه «فاتحان فجر» در سرای فاتح نی‌ریز افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه با هدف نشان دادن گوشه‌ای از دستاوردهای هنر هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در رشته‌های مختلف، نشان دادن آئین‌های سنتی و بومی محلی و همچنین نمایشگاه عکس در منزل تاریخی فاتح برپا شد.

وی افزود: منزل تاریخی فاتح که از بناهای اوایل دوره قاجار و دارای معماری بسیار زیبا در شهرستان نی‌ریز است، با توجه به قرارگیری آن در مرکز شهرستان به‌عنوان نگارخانه و کارگاه‌های صنایع دستی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین این اثر تاریخی بهترین فضا و خاطره انگیزترین مکان برای نمایش آثار هنری و آئین‌ها و سنت‌ها در محیطی تاریخی ـ هنری است و دارای نمایشگاه، فروشگاه و گالری زیبای آثار هنری و صنایع دستی شهرستان است.

مسئول اداره میراث فرهنگی نی‌ریز با اشاره به همکاری ادارات شهرستان در برپایی این نمایشگاه، افزود: نمایشگاه فاتحان فجر امسال برای اولین بار با همکاری ادارات شهرستان گوشه‌ای از داشته‌های هنری(نمایشگاه عکس)، صنایع دستی، سوغات، غذاهای بومی محلی و محصولات غذایی خود را به نمایش گذاشته است.

هادی با تأکید به اهداف برگزاری این نمایشگاه ابراز امیدواری كرد كه در چنین فرصتی علاوه بر مردم شهرستان، گردشگران داخلی و خارجی بتوانند با آداب، فرهنگ و رسوم و هنر هنرمندان و صنایع دستی منطقه آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار صنعتگران و هنرمندان از ادارات در رشته‌های مختلف هنری و صنایع دستی از جمله عکس، ویترای، نگارگری، تذهیب، میناکاری، گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سفالگری، چاقوسازی، رودوزی‌های سنتی، معرق چوب، مشبک چوب، بافتنی‌های سنتی و سراجی سنتی در گالری زیبای فاتح و همچنین در قسمت فوقانی این مکان تاریخی آثار دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای فضل در زمینه حسابداری، معماری و رودوزیهای الحاقی به نمایش گذاشته شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی نی‌ریز اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه، رونمایی از چاقوی قلم‌زنی محمدرضا عطاپور صنعتگر چاقوساز ، افتتاحییه نمایشگاه عکس حامد راستی و محمد امین بهرامی، نمایشگاه دستاوردهای ادارات، مرکز آموزش فنی حرفه‌ای و صنعتگران میراث فرهنگی در زمینه تولید محصولات مختلف صنایع دستی، اجرای مسابقه نقاشی کودکان توسط اداره امور کتابخانه‌ها و اجرای سرود با همکاری مهد شکوفه‌های قرآنی بود.

وی در پایان گفت:‌ این نمایشگاه از 12 بهمن افتتاح شده و تا 22 بهمن هر روز از ساعت 15 تا 19 در سرای فاتح نی‌ریز ادامه خواهد داشت.