صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۳۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

گروه اجتماعی: با فرارسیدن ایام فاطمیه، حرم رضوی ویژه برنامه‌هایی را برای این ایام در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به بیان وصیت‌های حضرت زهرا(س) در حرم رضوی اشاره کرد.

سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: با فرارسیدن ایام فاطمیه، حرم رضوی ویژه برنامه‌هایی را برای این ایام در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به بیان وصیت‌های حضرت زهرا(س) اشاره کرد.
وی افزود: وصیت‌های حضرت زهرا(س) ساعت 5:20 صبح در مسجد گوهرشاد طی هفته جاری برای زائران حرم رضوی بیان می‌شود.
حسینی با اشاره به برگزاری مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با موضوع حضرت زهرا(س) الگوی اطاعت و حمایت از ولایت، در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی، ابراز کرد: همچنین در رواق دارالحجه حرم رضوی در دو نوبت صبح و عصر، احکام عبادی و خانواده برای زائران بیان می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی برای بانوان در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری جلسات سخنرانی در رواق دارالحکمه با موضوعات مقام زن و حجاب زن در سیره معصومین(ع)، مقام انسانی زن از منظر قرآن، نقش مادران در انتقال اندیشه‌های مهدوی، همسرداری در مکتب فاطمیه، مفهوم‌شناسی سوره کوثر و نقش و جایگاه ولی در زندگی، در نوبت صبح و عصر اشاره کرد.
وی عنوان کرد: موضوعات اثرات فاطمیه در جامعه اسلامی و شیعی، جایگاه و مقامات حضرت زهرا(س) در بهشت و قیامت، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و ...، همه روزه ساعت 16:30 در رواق دارالحکمه برای بانوان تبیین می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در رواق حضرت معصومه(س) حرم رضوی نیز ساعت 10:45 موضوعاتی از جمله شهادت حضرت زهرا(س)، تبیین سیره فاطمی با سیره امام خمینی(ره)، معیارهای سبک زندگی فاطمی، تبیین هویت زن مسلمان مبنی بر الگوی رفتاری حضرت زهرا(س) و ... برای بانوان مطرح می‌شود، تصریح کرد: در نوبت عصر نیز به موضوعاتی همچون غیرتمندی و عفت‌ورزی در خانواده، حضرت فاطمه(س) خیر کثیر، اثرات فاطمیه در تربیت جان انسان و جامعه و کیفیت زندگی حضرت زهرا(س) پرداخته می‌شود.