صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: نقش ئمه جماعات در کوران هجمه‌های فرهنگی حائز اهمیت است و مسئولان دانشگاه‌ها به حمایت و پشتیبانی آنها دلگرم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دکتر سعید جامه‌بزرگی در کارگاه یک‌روزه با حضور ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان، رأی قاطع اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به دکتر ولایتی را موجب تحکیم و انسجام هر چه بیشتر بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان دانست و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) اظهار کرد: پس از رحلت ایشان، دقت نظر فوق‌العاده و تصمیم مدبرانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب دکتر ولایتی، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را از شرایط بلاتکلیفی خارج کرد.
وی با اشاره به نقش مهم ائمه جماعات در پشتیبانی و کمک به مسئولان دانشگاهی، جو غالب فرهنگی حاکم بر دانشگاه‌ها را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: نقش مهم ائمه جماعات در کوران هجمه‌های فرهنگی حائز اهمیت است و مسئولان دانشگاه‌ها به حمایت و پشتیبانی آنها دلگرم هستند.
وی به تبلیغات گسترده قدرت‌های استکباری اشاره کرد و افزود: آنها تلاش می‌کنند تا مراکز علمی و جو عمومی جامعه را به انحراف بکشانند اما مسیری که امام راحل(ره) و سپس مقام عظمای ولایت تعریف و پیگیری کردند، مسیری است که به سمت جهانگیر شدن پیش می‌رود و تمام ابرقدرت‌ها اذعان دارند که این فکر جهانگیر می‌شود و تمام کشورهای اسلامی از آن تأثیر پذیرفته‌اند.
دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد همدان با اشاره به شرایط جدید حاکم بر آموزش عالی تأکید کرد: چرخش هرم دانشجویی از کاردانی و کارشناسی به سمت دوره‌های تحصیلات تکمیلی باعث شده است جنس خواسته دانشجویان متفاوت از قبل باشد و نیاز است تا مسئولان فرهنگی مطابق اقتضائات و خواسته‌های آنان، برنامه‌ریزی جدید را انجام دهند.
جامه‌بزرگی خاطرنشان کرد: بحث انتخابات در پیش است و تمام تلاش دانشگاه این است که کرامت دانشجویان حفظ‌شده و از آنها استفاده ابزاری صورت نگیرد و مقتضی است تا با کمک مجموعه همکاران نهاد مقام معظم رهبری و مسئولان فرهنگی، در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.
کارگاه آموزشی ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سالن ابن‌سینای دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد و شرکت‌کنندگان با مباحثی همچون زیباخوانی نماز، رسانه‌های مجازی و مباحث سیاسی روز آشنا شدند.