صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

گروه فرهنگی: عضو کمیسیون بودجه شورای شهر مشهد، بانوان به‌ویژه زنان خانه‌دار را تأثیرگذارترین قشر در ترویج و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی_ تفریحی شهرداری مشهد، انسیه غفوری شعرباف، عضو کمیسیون بودجه شورای شهر مشهد، پویش مطالعاتی «همه باهم بخوانیم» را در هدف‌گیری زنان به عنوان جامعه اصلی مخاطب موفق ارزیابی کرد و افزود: مادری که کتابخوان باشد، فرزندان اهل مطالعه تربیت خواهد کرد.
نماینده شورای اسلامی شهر مشهد افزود: سازمان فرهنگی_ تفریحی شهرداری مشهد با توجه به اهمیت زنان خانه‌دار در سوق دادن جامعه به توسعه فرهنگ کتابخوانی «بسته کتاب خانواده » را معرفی کرده است که اقدام مؤثری است.
وی افزود: در بسته «کتاب خانواده» محتوای کتاب‌ها برای تمامی اعضاء خانواده پیش‌بینی شده است و امید است این طرح با استقبال و همکاری زنان خانه‌دار گامی عملی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در خانواده و افزایش سرانه مطالعه در جامعه باشد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت محتوای کتاب، گفت : لزوم ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی و توسعه فرهنگ کتابخوانی با مطالعه کتاب خوب امکان‌پذیر است و این ارتقاء سطح بینش و افزایش سرانه کتابخوانی جز با تبیین جایگاه کتاب خوب میسر نیست.
غفوری شعرباف افزود: گام اول در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی انتخاب کتاب خوب است و حساسیت در تعیین نوع کتاب به اندازه‌ای است که اگر با دقت انجام نشود تمام اقداماتی که در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام می‌شود بی‌نتیجه و گاهی مضر خواهد بود.
وی انتخاب کتاب‌های ارائه شده در طرح پویش مطالعاتی «همه باهم بخوانیم» را هوشمندانه خواند و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده توسط متولیان فرهنگ شهری، کتاب‌های بسیار خوبی از طریق این طرح معرفی شده و این اقدام قابل تقدیر است؛ امیدواریم این رویکرد فرهنگی نیز در آینده ادامه داشته باشد.
وی ضمن تشکر از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و همکاری‌های مطلوب شهرداری و شورای شهر در زمینه‌های فرهنگی، به ویژه در حوزه کتاب، گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر در جهت تسهیل دسترسی شهروندان به کتاب‌ اقداماتی از قبیل راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات کتابخوانی در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی را برعهده داشته و امیدوارم که این برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مؤثر در آینده نیز ادامه پیدا کند.