صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۷۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
رفیعی خبر داد:

گروخ اجتماعی: اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی، تفاهم نامه همکاری چهارجانبه در حمایت از افراد در معرض آسیب اجتماعی و آسیب دیده به ویژه در مناطق محروم استان امضا کرد.

بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: گسترش آسيب‌های اجتماعی يكی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی سياستگذاران به شمار می‌آيد، به ويژه در دهه‌های اخير شاهد بروز يا افزايش چشمگير بهم ريختگی در هنجارهای جامعه و مواجهه با پديده‌هايی بوديم كه واكنشهای متفاوتی به همراه داشت.
رفیعی افزود: بر اساس آيين‌نامه ارايه خدمات فوريت‌های اجتماعی هيئت وزيران ايران سازمان بهزيستی به عنوان متولی شناسايی و ساماندهی افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعی، تلاش مي‌كند كه از طريق همكاری و تعامل سازنده با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، مداخلات روانی–اجتماعی را قبل از مداخلات قضائی و انتظامی و حتی در كناراين نوع مداخلات جايگزين كند، كه اين مساله در پيشگيری از وقوع جرم و قضازدايی نيز نقش مهمی ايفا می‌كند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: به همين لحاظ در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه اورژانس اجتماعی كه تلفيقی از مركز مداخله در بحران، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، تيم سيار اورژانس اجتماعی و پايگاه خدمات اجتماعی می‌شود، تفاهم نامه همكاری بين اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی(اورژانس اجتماعی 123)، فرماندهی انتظامی استان مرکزی(110)، دانشگاه علوم پزشکی(مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی(115) و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی(125) منعقد گردید.
رفیعی عنوان کرد: این تفاهم نامه با هدف ارائه خدمات اجتماعی به افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعی به ویژه ساكنين سكونتگاه‌های غيررسمی صورت پذیرفته است.