صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

گروه اجتماعی: اولین یادواره شهدای بسیجی دادگستری و شهدای مدافع حرم لرستان، دوشنبه، 23 اسفند در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اولین یادواره شهدای بسیجی دادگستری و شهدای مدافع حرم لرستان به‌همت دادگستری لرستان روز دوشنبه، 23 اسفند در خرم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ضمن گرامی‌داشت هفته شهدا، گفت: رهبر معظم انقلاب در دستورات موکد خود به مسئولان نظام و یا در جلسات دیدار عمومی می‌فرمایند: «گنجینه‌های شهدا را حفظ کنیم و به نسل آینده تحویل دهیم».
وی افزود: باید تلاش کنیم تا همگان را با سیره عملی و سبک زندگی شهدا آشنا کنیم زیرا تخطی در سیره شهدا قرار ندارد و هرچه هست راه راست و خداجویی است.
روشنی اضافه کرد: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به ائمه توسل جسته‌اند و ما نیز باید با قرائت و مطالعه وصایای آنان ادامه دهنده راه سرخ  شهدا باشیم.
جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان نیز در این یادوراه شهدا، که به‌همت معاونت فرهنگی دادگستری استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: از جمله شاخص‌های بارز انسان‎ فرهیخته و فهمیده، درک موقعیت و بروز فرهنگ قدردانی است.
وی با بیان اینکه قطعاً امنیت، آسایش و آرامش امروز ما مدیون خون‎های گرانبهای شهداو ایثارگران است، تصریح کرد: شهدا با عبور از خواهش‎های نفسانی خود، به لقاءالله رسیدند، مگرنه اینکه مقام قرب الهی بالاترین مقام‎هاست.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی فریب مقام‌های ظاهری و زودگذر دنیا را می‌خورند، درحالیکه معامله جان با خدای جهان بالاترین تجارتی است که می‌توان انجام داد، افزود: رعایت تقوا، پیش درآمد رسیدن به این هدف متعالی است.
بدری با تاکید براینکه نباید از ایثار و رشادت‎های خانوادههای معظم شاهد و ایثارگر غافل باشیم، گفت: دشمن به دنبال فراموشی اینگونه یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت است در حالیکه شرکت در این مراسم و تنفس در این فضای معنوی و ملکوتی خود سعادتی است که نصیب هرکس نمی‎شود و این یک واقعیت شیرین است که شهدا شاهدان دنیا و شفیعان آخرت هستند.
رییس شورای قضایی لرستان سپس با اشاره به آموزه‎های دینی در بزرگداشت مقام شهدا، خاطرنشان کرد: قطعا" بانیان اینگونه مراسم در نزد شهدا مورد شفاعت قرار می گیرند، در روایات دینی آمده است که هر شهید می‌تواند هفتاد نفر را شفاعت کند و چه فضایی بهتر از برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده‎های دلسوخته آنان می‎تواند بستر خیر دنیا و آخرت باشد.
بدری تصریح کرد: دشمن هم از شهادت‎طلبی می‎ترسد و هم از تفکر بسیجی ما، فارغ از هرگونه تشکیل پرونده سازمانی در بسیج، تفکر، بیان و عمل ما بایستی رنگ و بوی بسیجی داشته باشد، قطعا" بسیج منحصر در بعد شبه نظامی نیست و ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، کمک رسانی و... دارد.
وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی جهانشمول شده و منحصر به کشور ایران نیست،  افزود: حق‎طلبی مهمترین شاخص بسیجیان است.
رییس کل دادگستری لرستان با انتقاد از رسانه‎های استانی گفت: متاسفانه کم کاری در عرصه تبلیغات ارزشی باعث شده تا کمتر کسی با سیّد نورخدا موسوی که شهید زنده ایران است آشنایی داشته باشد، کمتر کسی بداند که جوان‎ترین شهید مدافع حرم و همچنین اوّلین شهید مدافع حرم،لرستانی هستند، کمتر کسی با سرداران دلاور لرستان در طول هشت سال دفاع مقدس آشنا باشد.
وی یادآور شد: رشادت‎های مردمان این خطه و مهین دوستی آنان بایستی در قلم رسانه‎ها بیان شود و نسل‎های آینده بدانند که آرامش و امنیت امروز ما مدیون چه کسانی است در غیر این صورت با نسلی روبرو هستیم که با چالش بحران هویت دست و پنجه نرم می
کاشت 176 نهال به یاد شهدای کارگر لرستان
به‌مناسبت گرامی‌‎داشت هفته شهید، تعداد 176 نهال به یاد شهدای کارگر استان لرستان در بام خرم‌آباد غرس شد.
علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در حاشیه این مراسم با بیان این‌که امنیت و آرامش امروز مرهون شهادت طلبی، ایثارگری و رزمندگی شهدا است، گفت: امروز برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ شهادت باید انجام کارهای فرهنگی و معنوی را مورد توجه قرار داد که در همین راستا زیر مجموعه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و سازمان بسیج کارگری اقدام به غرش نهال کرده است.
یادآور می‎شود،جامعه کارگری استان لرستان 176 شهید انقلاب کرده است.