صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۵۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

گروه بین‌الملل: در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) هم‌اندیشی «زن و خانواده مسلمان در جامعه مدرن» دیروز، 27 اسفندماه، در عشق‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ترکمنستان،این هم‌اندیشی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان و با حضور جمعی از معلمان و مدرسان زبان فارسی، فارسی آموزان مقطع عالی و همچنین علاقه‌مندان به حضرت زهرا (س) برگزار شد
در این هم‌اندیشی علمی که با ارائه ده مقاله و سخنرانی همراه بود، سخنرانان به جایگاه و مقام زن در اسلام و مقایسه با غرب پرداختند.
آنان همچنین درباره این موضوع که «چگونه می‌توان با حفظ هویت ملی و ارزش‌های اسلامی از کاروان تمدن و مدرنیته عقب نیفتاد؟» بحث و گفت‌وگو کردند.
محمدجواد ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ایران در این هم‌اندیشی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اصول و چارچوبی را در ۱۸ بند با موضوع راه‌های تعالی زن مسلمان در جهان جدید ارائه داد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
همچنین در این همایش سجادی؛ استاد باستان‌شناس تحلیل زیبایی از نحوه زندگی و عقاید زنان در پنج هزار سال پیش ارائه داد و اثبات کرد که چگونه مردم آن زمان به زندگی پس از مرگ معتقد بودند و نقش اجتماعی زنان در آن دوران چگونه بوده است.