صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۵۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

گروه فعالیت‌های قرآنی: قرآن، منبع تمام دانش‌های بشری است و در واقع کتابی است که انسان را از خاک به افلاک می‌رساند و روح آدمی را به عالم قدس و ملکوت می‌برد.

رضا سلیمان‌زاده، مدیر مهد قرآن شبستر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، قرآن را وسیله شناخت خدا دانست و گفت: قرآن، بهترین وسیله شناخت خداوند است. قرآن، سخن آرامش بخش الهی در گستره هستی است. قرآن، منبع تمام دانش‌های بشری است و درواقع کتابی است که انسان را از خاک به افلاک می‌رساند و روح آدمی را به عالم قدس و ملکوت می‌برد؛ ولی ما از این ودیعه الهی، به شایستگی استفاده نمی کنیم.

وی، یادآور شد: ناشناخته ماندن جایگاه قرآن در زندگی، کمبود ترجمه و تفسیرهای روان و همه فهم را باید عواملی برای مهجوریت قرآن قلمداد نماییم.

وی از فقدان جایگاهی مناسب برای فعالیت بهینه مؤسسه گفت و افزود: فقدان مکانی مناسب برای فعالیت مؤسسه و توسعه فعالیت‌های قرآنی هرساله گریبانگیر ما برای فعالیت بوده است.

سلیمان‌زاده تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و فعال کردن یک متولی خاص از موازی‌کاری در حوزه آموزش و ترویج قرآن جلوگیری شود، متاسفانه در برخی موارد شاهد موازی‌کاری در فعالیت‌های موسسات قرآنی هستیم، در حالی که با یک تقسیم کار منظم می‌توانند همان‌طور که در آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تجوید فعال هستند در آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن که نیاز شدیدی به آنها داریم، نیز فعال باشند