صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش:

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز از خلیج فارس تا اقیانوس اطلس تحت تسلط کامل این نیرو قراردارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، امیر دریادار حسین آزاد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش به تشریح اقتدار این نیرودر طول جنگ تحمیلی پرداخت و افزود: با حضوراین نیروهیچ کشوری جرات حضور در آب‌های ایران را به خود نداده است.

فرمانده منطقه یکم نداجا، با تاکید بر اینکه بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی ایران در منطقه و جهان مثال‌زدنی است ابرازکرد: این نیرو در طول ۸ سال دفاع مقدس اقتصاد جنگ و کشور را مدیریت کرد.

امیردریادار آزاد با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی ایران در طول 8 سال دفاع مقدس تصریح‌کرد: اقتصاد ایران و عراق متکی به صادرات نفت بود، ایران توانست با استفاده از این فرصت ضربه بزرگی را به رژیم بعث عراق وارد کرده و با بمباران سکوهای نفتی البدر و الامیه در روزهای آغازین جنگ توسط نیروی دریایی ارتش و همچنین جلوگیری از صادرات نفت این کشور از طریق خلیج فارس، مهلک‌ترین ضربه را به دشمن بعثی وارد کرد.

وی در ادامه گفت: نیروی دریایی ارتش با مدیریت اقتصاد جنگ را در دست گرفت، اگر نداجا به خوبی اقتصاد دریا را مدیریت نمی کرد شاید سرنوشت نظام این که هست، نبود و اقتصاد وجنگ و کشور مختل می شد.

فرمانده منطقه یکم نداجا اذعان کرد: اگر حمایت کشورهای غربی از عراق نبود صدام بیش از 6 ماه نمی‌توانست مقاومت کند و سرنوشت جنگ در روزهای نخستین به نفع ایران اسلامی رقم  می‌خورد.

وی ادامه داد نیروی راهبردی دریایی جمهوری اسلامی یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی و بین المللی است که طبق سیاست های مقام معظم رهبری وظیفه دارد، با حضور و تعامل با کشورهای منطقه و جهان به دیپلماسی کشور کمک کند.

امیر دریادار آزاد حضور بیش از 90روزه ناوگروه های نداجا در آب‌های آزاد و بنادر کشورهای مختلف را نشانه اقتدار و سیادت ایران اسلامی در جهان و آبهای آزاد دانست و افزود: به احتزاز درآمدن پرچم کشور در آب های آزاد افتخاری است که توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدارادامه دارد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش امروز با افتخار در اقیانوس اطلس حضور پیدا کرده است و در بندر دوربان کشور آفریقای جنوبی پهلو گرفته است، همچنین تا کنون در تنگه باب المندب، جبل الطارق، اقیانوس هند جنوبی، دریای چین، دریای سرخ و مدیترانه حضور داشته است.