صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

گروه فرهنگی: وزیر کشور در پیامی به همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زاهدان، آورده است: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ عاشورایی، فرهنگ انتظار و آزادگی است؛ بی گمان این فرهنگ حیات‌بخش موتور حرکت انقلاب اسلامی و رمز برون رفت از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز، یکشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه با حضور مسؤولین کشوری و استانی و جمعی از خانواده‌های معزز شهدا در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در پیامی به این همایش که توسط غلامرضا یاوند عباسی، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، قرائت شد، آورده است:
« حیات انقلاب اسلامی و تداوم آن مرهون جانفشانی و ایثارگری‌های مجاهدانی است که همواره عزت و سرافرازی دین، میهن و ارزش های والای انقلابی را بر لذات زودگذر دنیوی خویش ترجیح داده و با پیروی از ولی امر مسلمین جهان از آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
فرهنگ ایثار و شهادت موهبتی گرانسنگ است که مزیت راهبردی و مایه عزت و شرف نظام اسلامی محسوب شده و در آن یأس، ناامیدی، بن بست و شکست و تسلیم در برابر اراده دشمن معنی و مفهوم ندارد.
فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عاشورایی، فرهنگ انتظار و آزادگی است و پشتوانه مستحکمی است برای عزت و حیات ملی ایران اسلامی، بی گمان این فرهنگ حیات‌بخش موتور حرکت انقلاب اسلامی و رمز برون رفت از آسیب های اجتماعی، مقابله با تهدیدات امنیتی، زیاده خواهی بیگانگان و نسخه شفا بخش حوزه های اقتصادی، تولید، اشتغال و خودکفایی و قطع وابستگی در دهه پیشرفت و عدالت است و عزت، افتخار، آسایش و اقتصادی پویا و درون زا را به همراه خواهد داشت.
اینجانب ضمن تقدیر از دانشگاه سیستان و بلوچستان و دستگاه‌های همکار به دلیل برگزاری همایش علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بر نقش سازنده و اثر بخش دانشگاه‌ها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی در تبیین ماهیت و مصادیق علمی ایثار در حوزه های اجتماعی، شیوه‌های کاربردی و نیز نهادینه کردن این فرهنگ مقدس، تاکید کرده و توجه کلیه مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداران سخت کوش، به عنوان رؤسای شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به تلاش بیشتر در جهت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خواستارم.»