صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۲۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
در زاهدان؛

گروه فرهنگی: دبیر کنگره منطقه‌ای « بانوی آفتاب» شهرستان زاهدان گفت: مهلت ارسال آثار به کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله‌نویسی «بانوی آفتاب» با محوریت سیمای حضرت زهرا(س) از دیدگاه مذاهب اسلامی، تا 8 اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

محمد عباسیان، دبیر کنگره منطقه‌ای « بانوی آفتاب» شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: مهلت ارسال آثار به کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله‌نویسی «بانوی آفتاب» با محوریت سیمای حضرت زهرا(س) از دیدگاه مذاهب اسلامی، تا 8 اردیبهشت‌ماه تمدید شد.
وی اظهار کرد: تاکنون آثار متعددی شامل شعر و مقاله از مناطق شمالی و جنوبی استان، خراسان جنوبی و سایر استان‌های این منطقه به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارد.
دبیر کنگره منطقه‌ای « بانوی آفتاب» افزود: در این کنگره که ۱۴ اردیبهشت‌ماه در زاهدان برگزار می‌شود، شعرا، ادبا و نویسندگان برجسته جنوب شرق کشور ( استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان) حضور دارند.
وی تصریح کرد: موضوعات فراخوان شعر و مقاله شامل سیمای حضرت فاطمه(س) در منابع و روایات اهل سنت، جایگاه این بانوی بزرگوار از دیدگاه مذاهب اسلامی، کتابشناسی و مأخذشناسی حضرت فاطمه(س) و همچنین نقش حضرت زهرا(س) به‌عنوان محور مشترک و تأثیرگذار در تقویت همگرایی بین پیروان مذاهب اسلامی می‌شود.
عباسیان ادامه داد: «حضرت فاطمه(س) از نگاه همسران پیامبر(ص)»، «حضرت زهرا(س) در کلام اهل بیت»، «حضرت فاطمه در رسالت‌های اجتماعی»، «حضرت فاطمه و مسئولیت‌های زندگی» و نیز «حضرت فاطمه، الگوی برتر زن مسلمان» از دیگر محورهای کنگره بانوی آفتاب است.