صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
لاریجانی:

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه باید در انتخابات حضور گسترده‌‌ای داشت، گفت: انتخابات در حقیقت آوردگاهی برای كنار زدن دشمن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته، 7 اردیبهشت‌ماه در كنگره سرداران و شهدای مدافع حرم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیرو كارزین كه در شهرستان فیروزآباد استان فارس برگزار شد، به انتخابات پیش‌رو اشاره و بر لزوم مشاركت گسترده اقشار مختلف مردم در آن تأكید كرد.

انتخابات، آوردگاهی برای كنار زدن دشمن است

وی با تأكید بر اینكه باید در انتخابات حضور گسترده‌‌ای داشت، افزود: انتخابات در حقیقت آوردگاهی برای كنار زدن دشمن است ضمن اینكه با حضور در انتخابات می‌توان مشكلات كشور را انتخاب دولتی قدرتمند برطرف كرد.

از تهمت زدن و تخریب یكدیگر پرهیز كنیم

لاریجانی خواستار حفظ وحدت ملی شد و آن را موجب افزایش عزت ملی دانست و گفت: در شرایط حساس منطقه، ایران اسلامی از شرایط امنیتی پایداری برخوردار است كه برای رسیدن به این پایداری اقدامات بسیاری انجام شده است ضمن اینكه باید بدانیم دشمنان به دنبال ایجاد آشفتگی در داخل كشور هستند لذا ما نیز باید از تهمت زدن و تخریب یكدیگر پرهیز كنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، راز كشور را حفظ همبستگی درونی برشمرد و این نكته را یادآور شد كه اختلاف نظر بالاخره وجود دارد و در نظام دموكراتیك عادی است اما این‌ها نباید به دشمنی بینجامد.

برگزاری هرچه باشكو‌ه‌تر انتخابات عاملی عزت‌آفرین برای میهن اسلامی است

وی با بیان اینكه برگزاری هرچه باشكو‌ه‌تر انتخابات عاملی عزت‌آفرین برای میهن اسلامی ماست، گفت: مسلماً حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان خواهد شد چرا كه ملت ایران همواره ملتی هوشیار و حساس به سرنوشت خود بوده است و همین یكی از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی دشمنان است.

لاریجانی با یادآوری اینكه در هر صورت ممكن است در هر كشوری دلخوری‌ها و نارضایتی‌هایی وجود داشته باشد، گفت: ما هم نقد داریم ولی باید در كنار آن نیز به نكاتی هم توجه داشت به عنوان مثال در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های شدید دشمنان، مشكلات فراوانی برای كشور ایجاد شد و با سوء مدیریت داخلی نیز از منابع كشورمان نیز به خوبی استفاده نشد.

باید به اخلاق انتخاباتی پایبند باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار حفظ اخلاق در انتخابات شد و گفت: اگر اخلاق نباشد، انتخابات که امری مبارک است تیره خواهد شد، بنابراین باید به اخلاق انتخاباتی پایبند باشیم و سخنان نامزدها باید صادقانه باشد و مشکلات را با راه حل‌هایی که دارند بگویند نه اینکه حرف‌هایی بزنند که برای رأی آوردن باشد.

كاندیداهای انتخابات برای تولید و اشتغال برنامه بدهند

وی با تأكید بر اینكه تمام افرادی كه نامزد انتخابات هستند باید برای تولید و اشتغال برنامه بدهند نه اینكه شعارهایی بدهند كه قابلیت اجرایی ندارد، گفت: اگر كشورمان در مسیر تولید حركت كند، مسلماً می‌توانیم بر مشكلات خود فائق آییم اما باید به این نكته هم توجه داشته باشیم كه این مهم با كارهای سطح میسر نیست.

لاریجانی خواستار حمایت از سرمایه‌گذاری در كشور شد و افزود: باید گام‌های خود را در زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال سریع‌تر برداریم و این مسئله هم تنها با وحدت درونی امكان‌پذیر است.

رئیس قوه مقننه در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهدا، عزتمندی ایران را مرهون فداكاری‌های آنان دانست و گفت: هدف همه شهدا، شهادت در راه اسلام بود پس باید ما نیز راه آنان را ادامه دهیم.

وی با تصریح اینكه شهدا به ولایت فقیه معتقد بودند، گفت: امروز دشمنان نقشه‌های زیادی برای تضعیف ولایت فقیه در كشور انجام می‌دهند اما موفق نشدند چرا كه مردم همواره ادامه دهنده راه شهدا كه همان حمایت از ولایت فقیه است، هستند.