صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۶۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
آیت‌الله ایمانی:‌

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه شیراز با بیان اینكه یکی از عرصه‌هایی که باید به جوانان اجازه کار داد، شوراهاست، گفت: یکی از عرصه‌هایی که می‌توان آینده شهر را تضمین کرد، رفتن سراغ جوانان در شوراهاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 15 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تصریح اینکه باید به جوانان مومن، انقلابی و کاردان فضای کار بدهیم و راه را برایشان باز کنیم، گفت: یکی از عرصه‌هایی که باید به جوانان اجازه کار داد، شوراها است.

وی با بیان اینکه درباره شورای شهر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اما در عین حال هیچ اظهار نظری درباره احدی نداشته و ندارد، گفت: یکی از عرصه‌هایی که می‌توان آینده شهر را تضمین کرد، رفتن سراغ جوانان در شوراها است؛ ما دانشمندان جوانی در حوزه شهرسازی و مسائل شهری داریم، باید آنان را یافت، افراد کاردان، انقلابی، متدین و کار را به دست آنان سپرد.

امام جمعه شیراز اعتقاد دارد که سنین جوانی سنین صراحت و شفافیت است و افراد در سنین پیری ممکن است مصالح را به معامله بگذارند.

بیماری اقتصادی همچنان در كشورمان ادامه دارد

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به مسائل معیشتی و مالی جامعه و اتکای اقتصاد به نفت که زمینه آن در دوران طاغوت پی‌ریزی شده است، گفت: بیماری اقتصاد که از زمان طاغوت در این کشور متولد شد، تا به امروز ادامه دارد؛ آن روز به خاطر منافع اربابان قدرت، توسعه کشور براساس توزیع منهای تولید استوار شد؛ توزیع منهای تولید یک بیماری است چون با هم برای شکوفایی اقتصاد باید تولید و توزیع باهم دیده شود.

وی با تصریح اینکه در دوران گذشته، صادرات دشوار و واردات بسیار راحت بود و مصرف‌گرایی ترویج داده می‌شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب دولت‌های مختلف با توجه به عمر کوتاه چهارساله، گوشه‌هایی از کار را اصلاح کردند اما این اصلاحات طبیعتاً روبنایی بود و هست و مشکلات به شکل ریشه‌ای مدنظر قرار نگرفت.

مشكل اصلی اقتصاد كشور در قانون و بخشنامه‌هاست

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امروز هم تولید کننده و صادرکننده مشکلاتی دارند و اشکال اصلی در قانون و بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها است، گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از سال‌ها مطالعه و استفاده از نظرات کارشناسان یک نسخه برای اقتصاد ما نوشته‌اند که دیگر قید چهار سال عمر دولت‌ها در آن دیده نشده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه توجه به امکانات درونی و برگشتن از نگاه بیرونی یکی از نکات بارز این نسخه اقتصادی مدنظر رهبری است، گفت: ما داستان عسلویه‌ی بعد از تحریم فراموش نکرده‌ایم، آن زمان که یک مرتبه تمام سرمایه گذاران خارجی کار را نیمه تمام رها کردند و رفتند، امروز هم احتمال تکرار چنین داستانی وجود دارد.

وابسته به سرمایه خارجی نباشیم

آیت‌الله ایمانی گفت: نمی‌گوئیم سرمایه خارجی را جذب نکنیم اما می‌گوئیم وابسته به سرمایه خارجی نباشیم،اعتماد مردم را جلب کنید مردم سرمایه‌هایشان را در کار می‌آورند و فعالانه وارد عرصه تولید می‌شوند، به مردم اعتماد کنید مردم پاسخ تمام مشکلات را خواهند گفت، بارها این معنا امتحان و آزمایش شده است.

بسیج و سپاه شجره طیبه‌ای است كه خداوند به ما عطا كرد

امام جمعه شیراز همچنین بسیج سازندگی را از برکات سازمان بسیج مستضعفین برشمرد که هفدهم اردیبهشت‌ماه چند سال قبل با هدف جبران خلاء جهاد سازندگی، راه‌اندازی شد و گفت: اساساً بسیج و سپاه شجره طیبه‌ای است که خدای متعال در این کشور بر زبان و دل امام راحل جاری کرد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری روز نیمه‌شعبان به نام سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: مجموعه سربازان گمنام امام زمان از آغاز تا به امروز در مسیر دفاع از حفظ امنیت کشور، تقابل با دشمنان نظام در داخل و خارج، با تکفیری‌ها و تروریست‌ها، با جاسوس ها و با عوامل نفوذی دشمن در همه جا و بدون چشم داشت،‌ حرکت کرده است.

امام جمعه شیراز بر اهمیت توجه همه به مسئله امنیت مرزها اشاره و با یادآوری نکات و سخنان مدنظر مقام معظم رهبری، گفت: یک جنگ هزاران الزامات دارد، دشمن وقتی همه مسائل را بررسی می‌کند می‌فهمد حمله نظامی به ایران جز انسجام و تقویت نیروی داخلی و ایستادگی مردم، چیزی عایدشان نمی‌کند؛ به همین دلیل آنان از حمله نظامی چشم پوشیدند و تهدیداتشان برای خالی کردن دل مسئولان است؛ برای اینکه با این تهدید بتوانند یک قدم بردارند و جلو بیایند؛ این‌ها حتی مقابل کره شمالی هم عقب‌نشینی می‌کنند و عقب‌نشینی کردند، چه رسد مقابل ایران اسلامی با آن قدرت الهی.

با امنیت ملی در عرصه انتخابات نباید بازی شود

آیت‌الله ایمانی با اشاره به توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری، گفت: با امنیت ملی در عرصه انتخابات نباید بازی شود، یعنی امنیت ملی کشور نباید دستآویزی برای رأی آوردن من یا نیاوردن دیگری قرار گیرد،‌ این کار آینده خطرناکی دارد، دشمن از این سوء استفاده کرده و ممکن است راه نفوذی پیدا کند.

تا كی باید شاهد شهید شدن جوانانمان در مرزها باشیم

امام جمعه شیراز همچنین با تسلیت به خانواده مرزبانان شهید، گفت: تا کی باید شاهد این مسائل باشیم؟ مسئولان تا زمانی که قضیه گرم است باید عکس‌العمل‌های تند و تأثیرگذاری نشان بدهند، زمانی که آب‌ها از آسیاب افتاد، تاثیری ندارد.

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر لزوم توجه به راهکارهای پیشگیرانه در خصوص چنین رخ‌دادهایی گفت: مسئولان می‌دانند که آن طرف مرز چه دشمنانی خوابیده‌اند، باید امکاناتی مستقر کنند؛ چرا باید فرزندان عزیز این مملکت اینگونه طعمه چند گروهک تروریست و آدم‌کش شوند.

نحوه برخورد با دولت‌هایی كه برای مرزها گرفتاری ایجاد می‌كنند، تغییر كند

امام جمعه شیراز معتقد است که نحوه برخورد با دولتی که چنین گرفتاری‌هایی برای مرزهای ما ایجاد می‌کند باید تغییر کند، گفت: چرا ما باید به آنان راه بدهیم اما آنان حاضر نباشد دشمنان ما را تحویلمان بدهند، حال آنکه با آنان پیمان امنیتی هم امضا کرده‌‌اند.