صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
علی‌رضا نهادی:

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر مؤسسه فرهنگی ــ مذهبی مکتب‌الذاکرین اهل بیت(ع) درباره جایگاه هنرمندان و حمایت از آنها گفت: هنرمندان ما انسان‌های خوب، محترم، پاک، صالح و سالمی هستند و متولیان امور دینی باید برخوردشان با هنرمندان به گونه‌ای باشد که هنرمندان را از نظر دینی پوشش دهند و آنها را به طور شایسته‌ای حمایت کنند.

علی‌رضا نهادی، مدیر مؤسسه فرهنگی ــ مذهبی مکتب‌الذاکرین اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: متولیان امور دینی باید به هنرمندان کمک کنند و اطلاعات آنها را بالا ببرند و این کار باعث می‌شود که هنرمندان به‌عنوان یک الگو و چهره دینی در جامعه مورد توجه قرار گیرند و این مورد توجه قرار گرفتن هنرمندان به‌عنوان یک الگوی دینی باعث می‌شود که نقش مستقیمی در دین‌دار شدن مردم داشته باشند.
وی عنوان کرد: توصیه من به هنرمندان این است همان‌طور که نسبت به تخصص خود در بازیگری تئاتر و سینما تحصیلات لازم را دارند و تحقیقات و پژوهش‌های زیادی انجام می‌دهند در امور فرهنگی و دینی هم اگر اطلاعات بیشتری کسب کنند و مطالعه و پژوهش بیشتری داشته باشند یقینا در دین‌دار شدن افراد جامعه می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند چراکه مردم، هنرمندان را به‌عنوان یک الگو می‌دانند و از آنها تقلید می‌کنند.
نهادی درباره ویژگی‌هایی که یک هنرمند به‌عنوان الگو باید داشته باشد گفت: هنرمند باید صداقت داشته باشد، با مردم راحت باشد و با مردم عین مردم برخورد کند، به عبارتی برای افراد جامعه قیافه نگیرد و به گونه‌ای نباشد که از داشتن ارتباط نزدیک و صمیمانه با مردم خودداری کند چراکه این یک نقص به حساب می‌آید.
وی در ادامه افزود: برای مثال اگر فردی خواست با یک هنرمند به این دلیل که فرد مشهوری است عکس بگیرد، اما هنرمند مانع این کار شود این رفتار او باعث می‌شود که افراد جامعه نتوانند این هنرمند را به‌عنوان یک الگوی دینی بپذیرند چراکه در دین اسلام به مردم‌داری و برقراری ارتباط با دیگران بسیار تأکید شده است.
نهادی افزود: اگر هنرمندان در امور دینی پژوهش کنند و اطلاعات لازم را به دست آورند مسلما اثر بیشتری را به‌عنوان یک الگو می‌توانند داشته باشند و این باعث می‌شود که هم موفقیت‌های دنیوی هنرمند افزایش پیدا کند و هم پاداش اخروی به دست آورد.
مدیر مؤسسه فرهنگی ــ مذهبی مکتب‌الذاکرین اهل بیت(ع) در مورد جایگاه هنرمندان در ارتقای فرهنگ دینی جامعه گفت: هنرمندان می‌توانند تأثیر بسیار مثبتی در ارتقای فرهنگ دینی جامعه داشته باشند چراکه هنر چیزی است که در خون مردم است و آن را دوست دارند و فرقی نمی‌کند که این هنر دینی، سینمایی و تئاتری باشد و در هر صورت مردم برای رسیدن به هنر مشتاق هستند.
نهادی درباره وظیفه دستگاه‌های هنری و فرهنگی اظهار کرد: تمام مشکلات مربوط به همین متولیانی است که هنرمندان در آن مجموعه‌ها آموزش می‌بینند چراکه اگر آموزش‌ها را کاربردی کنند و کیفیت‌ها را بالا ببرند و به هنرمندان سخت‌گیری کمتری شود و به گونه‌ای با آنها برخورد شود که در شأن آنها باشد این شرایط نه تنها به نفع متولیان فرهنگی کشور و هنرمندان است بلکه به نفع مردم هم خواهد بود.
محمد چشمه‌نوشی