صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

گروه فرهنگی: مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: 20 روحانی کار تبلیغ، بیان مسائل شرعی، احکام، تفسیر قرآن، روان‌خوانی و حفظ را انجام می‌دهند و 245 مددجو در حال حفظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، رضا ذوالفعلی نژاد، مدیرکل زندان‌های استان یزد روز گذشته در نشستی که با حضور معاون و کارشناسان فرهنگی دادگستری استان برگزار شد اظهار کرد: در حوزه اقدامات فرهنگی، شاهد تاثیرات مثبتی در روحیه و بازگشت زندانیان به جامعه بودیم ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم.
وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در زندان‌ها گفت: کمبود فضای فیزیکی مناسب به‌منظور اجرای کامل برنامه‌های اصلاحی و تربیتی یکی از چالش های پیش روی ما است که علی‌رغم این مشکلات، اقدامات بسیار اثرگذار و شایسته‌ای در زندان‌های استان انجام شده و اجرا می‌شود.
مدیرکل زندان های استان یزد عنوان کرد: ۲۰ روحانی کار تبلیغ، بیان مسائل شرعی، احکام، تفسیر قرآن، روان خوانی و حفظ را در دستور کار قرار داده‌اند و ۲۴۵ مددجو در حال حفظ قرآن کریم از یک تا ۷ جزء هستند.
ذوالفعلی‌نژاد افزود: برنامه های فرهنگی را به داخل اندرزگاه‌ها برده‌ایم و نامگذاری اندرزگاه‌های قرآنی، خود بازدارنده و شاهد تغییر درونی در مددجویان هستیم و تلاش ما این است که بتوانیم زندان را به مدرسه فرهنگی و قرآنی تبدیل کنیم.
وی گفت: در زمینه های فرهنگی، اشتغال، تربیت بدنی و قرآنی تفاهم نامه های خوبی با ادارات مرتبط در استان امضاء شده و شاهد تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی استان هستیم.
مدیرکل زندان های استان یزد افزود: برنامه های ورزشی با انرژی خاصی ویژه مددجویان، پرسنل وظیفه و کارکنان به صورت دوره ای برگزار می شود و همواره تلاش شده است تا در کنار تقویت روحیه، پرورش جسم و سلامتی افراد نیز، مد نظر قرار گیرد.
منبع: دادگستری یزد