صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۳۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

گروه فعالیت‌های قرآنی: در ایام ماه مبارك رمضان، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) میزبان برنامه‌های قرآنی با حضور قاریان و حافظان برجسته كشور می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سلامی، معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ضمن گرامیداشت و تبریك فرا رسیدن ایام ماه مبارك رمضان گفت:‌ همزمان با تمام نقاط دنیا، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در ایام بهار قرآن میزبان خیل عظیم قرآنیان می‌شود.

وی با بیان اینكه این برنامه‌ها با حضور قاریان، حافظان و قرآنیان برجسته استانی و كشوری برگزار خواهد شد، افزود: نخستین و مهم‌ترین برنامه حرم مطهر در این ایام برگزاری مراسم روزانه ترتیل‌خوانی قرآن كریم است كه هر روز یك جزء قرآن كریم با تلاوت قاریان برجسته ملی و بین‌المللی و با حضور قرآن‌دوستان تلاوت خواهد شد.

سلامی، زمان برگزاری این مراسم را هر روز ظهر ایام ماه مبارك رمضان از ساعت 11:30 تا 12:30 اعلام كرد و گفت: این برنامه معنوی و نورانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان بزرگترین شبستان شیعی كشور برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) این نكته را یادآور شد كه مراسم جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم به‌صورت مستقیم از شبكه قرآن و صدا و سیمای مركز فارس پخش می‌شود.

وی، یكی دیگر از برنامه‌هایی كه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارك رمضان در این حرم مطهر برگزار شد، را چهارمین دوره ختم قرآن برنامه «سمت خدا» عنوان كرد و گفت: این برنامه معنوی ظهر دیروز، 4 خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر و با حضور خیل عظیم زائران سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.

سلامی ادامه داد:‌ در این برنامه معنوی، سوره‌های پایانی جزء سی توسط كشاورز، یكی از قاریان برجسته استان فارس تلاوت شد و همچنین كارشناسان برنامه سمت خدا از قبیل حجت‌الاسلام ماندگاری، حجت‌الاسلام فرحزاد و حجت‌الاسلام عابدینی سخنرانی كردند كه این برنامه به‌صورت مستقیم از شبكه 3 سیما و صدا و سیمای مركز فارس پخش شد.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اضافه كرد: بعد از اتمام برنامه مذكور، كارشناسان این برنامه به ارائه مشاوره دینی، مذهبی و اعتقادی به اقشار مختلف مردم پرداختند و در ادامه بعد از نماز مغرب و عشاء سخنرانی مذهبی و قرائت دعای كمیل با حضور حجت‌الاسلام فرحزاد برگزار شد.

وی در ادامه برپایی نهمین نمایشگاه قرآن استان فارس را در بست شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از دیگر برنامه‌های این حرم مطهر در ایام بهار قرآن اعلام كرد و گفت: این نمایشگاه با همكاری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا خواهد شد.

سلامی با بیان اینكه نمایشگاه قرآن به‌مدت یك هفته میزبان قرآنیان جنوب كشور خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه برنامه‌های متنوع قرآنی اعم از اجرای برنامه‌های نقالی از داستان‌های قرآنی، تئاترهای خیابانی، نشست‌های علمی قرآنی و غیره برگزار می‌شود.