صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۴۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
در ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقه زنده تلفنی «نسیم رحمت» با رویکرد آموزش قرآن مجید و معارف اسلامی برای مشتاقان کلام وحی و علاقه‌‌مندان به مباحث قرآنی در ایام ماه رمضان از رادیو خراسان رضوی پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از صدا و سیمای خراسان رضوی، همزمان با ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و با توجه به اینکه مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، برنامه‌ای با رویکرد کاملاً قرآنی در شبکه خراسان رضوی تولید و پخش می‌شود تا زمینه آشنایی بیش از پیش با علوم و معارف قرآنی را فراهم کند.
بنابر این گزارش، مسابقه زنده تلفنی «نسیم رحمت» با رویکرد آموزش قرآن مجید و معارف اسلامی برای مشتاقان کلام وحی و علاقه‌‌مندان به مباحث قرآنی و فعّالان عرصه فعالیت‌های قرآنی، قاریان قرآن، مؤسسات قرآنی و ... در سه مرحله طراحی شده است.
این مسابقه زنده رادیویی شامل سه بخش برای هر شرکت کننده است که مرحله اول شامل ۷۰ ثانیه و ۱۰ سوال عمومی دینی قرآنی، مرحله دوم قرائت یک آیه به انتخاب شرکت‌کننده و  مرحله سوم ترجمه لفظی و مفاهیم آیات را شامل می‌شود.
علاوه بر این، برای شرکت‌‌کنندگان آیتم‌هایی پخش می‌شود که شامل معرفی خانواده‌های قرآنی، پایتخت فرهنگی جهان اسلام و سبک زندگی آن‌ها برای مخاطبان، معرفی یک خانواده موفق قرآنی یا یک فعالیت قرآنی در شهر، قصه‌های قرآنی، احادیث و جملات بزرگان، قواعد تجویدی، مفاهیم قرآنی، عفاف و حجاب، احترام به بزرگترها، امر به معروف و نهی از منکر، صله رحم، دستگیری از مستمندان و ایتام، مسابقه پیامکی، تواشیح و آواز عرفانی است.
گفتنی است، این برنامه ساعت 21 به مدت ۶۰ دقیقه در ایام ماه رمضان از رادیو خراسان رضوی پخش می‌شود که علاقه‌مندان برای ثبت نام در مسابقه، می توانند عبارت «نسیم رحمت» را به شماره ۳۰۰۰۰۶۲۶ پیامک کنند.
یادآور می‌شود، سردبیر و تهیه‌کننده محمّد کمالی، گوینده حمید غلامی، گزارشگر مرضیه رحیمی، نویسندگان مهدی میری‌مقدم و ...، کارشناسان فیض آبادی و ...، از جمله عوامل تولید این مسابقه هستند.