صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
سقا بیان کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت عظیمی برای برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات جهت ترویج و توسعه نماز در سطح مساجد و جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در جلسه با معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت عظیمی برای برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه و مسابقات در جهت ترویج و توسعه نماز در سطح مساجد و جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری تخصصی نماز در جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و همت برای مشارکت بیشتر نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: اعضای کانون‌های مساجد با صورت خودجوش در ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در اوقات شرعی بسیار فعال هستند.
سقاء با تاکید بر اینکه دوره های آموزشی تربیت مربی برای ترویج و توسعه اقامه نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز در کانون های مساجد برگزار شده است، عنوان کرد: هسته های پژوهشی کانون های مساجد نیز در امر ترویج و توسعه اقامه نماز فعالیت های بسیار ارزشمندی در این خصوص تاکنون ارائه کرده اند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این مطلب که نشریات مکتوب و دیجیتال کانون‌های مساجد نیز در امر ترویج و توسعه نماز تاکنون فعالیت های مناسبی از خود ارائه داده اند، ادامه داد: در برنامه‌ریزی سال جاری سعی شده تا از برنامه های کلیشه ای و تکراری پرهیز شود و از خلاقیت های نوین در جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز برای مشارکت هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان استفاده شود.
مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل  نیزگفت: برگزاری دوره های آموزشی یاوران نماز در کانون های مساجد از مهمترین ویژگی های فعالان کانون های مساجد به حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب کلاس آموزشی، اردو و آموزش تربیت مربی برای ترویج این دوره ها در مساجد است، تصریح کرد: آموزش تربیت مربی با عنوان «بوسه ای بر آسمان» در قالب طرح یاوران نماز اجرا می‌شود که فعالان کانون‌های مساجد نیز در این زمینه باید پیش قدم باشند.
طاهری با یادآوری این مطلب که دفترچه ای برای مجموعه آموزشی تصحیح قرائت نماز برای فعالان کانون های مساجد تهیه شده است، افزود: برنامه شناسایی و تجلیل از فعالان و خادمان اقامه نماز در حوزه کارکنان و جامعه هدف زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب که حمایت از آثار مکتوب، دیجیتال و خرید کتاب با موضوع نماز در استان اجرایی می‌شود، افزود: مراسم ویژه‌ای برای تجلیل و تقدیر از ناشران، اهالی مطبوعات و خبرنگاران خبرگزاری ها که در حوزه نماز فعال هستند برگزار خواهد شد.