صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه روز جهانی قدس محور وحدت جهان اسلام در دفاع از فلسطین است، گفت: احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، تأکید بر نامشروع و جعلی بودن رژیم صهیونیستی و گسترش انزجار جهانی علیه این رژیم و شکست داعش در منطقه از جمله اهداف راهپیمایی روز جهانی قدس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از ایرنا، جعفر عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: مراسم روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال برای اولین بار در مصلای اصفهان برگزار می‌شود.
وی افزود: بر این اساس و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و رفاه حال روزه‌داران، تمامی مسیرهای پنج گانه راهیپمایی روز جهانی قدس در اصفهان به سمت مصلای اصفهان است.
عسگری ادامه داد: این در حالی است که همه‌ ساله مردم اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور در میدان امام(ره) با جمعیت‌های بی‌نظیری این مراسم را هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌کردند.
وی اضافه کرد: اگر چه خیابان‌های منتهی به مصلای بزرگ اصفهان ظرفیت چندانی ندارند، اما امسال به صورت آزمایشی و برای نخستین بار این مراسم در این مکان برگزار می‌شود و بر اساس نظرسنجی‌هایی که صورت خواهد گرفت، محاسن و معایب آن برای مراسم‌های دیگر بررسی خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان از مردم خواست تا در روز راهپیمایی از مسیرهای تعیین شده برای شرکت در این مراسم حضور یابند و افزود: مصلی گنجایشی بیشتر از 40 تا 50 هزار نفر را ندارد و به مردم توصیه می‌شود تا برای خود پیش‌بینی زیرانداز و چتر را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح از مبادی مسیرهای راهپیمایی آغاز و در ساعت 11 و 30 دقیقه با سخنرانی حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در مصلای بزرگ اصفهان برگزار می‌شود.
عسگری مسیرهای پنج گانه راهپیمایی روز قدس در اصفهان را شامل مسیر شماره یک از گلستان شهدا، میدان بسیج، خیابان آزادگان، چهارراه فرایبورگ به سمت مصلی، مسیر شماره 2 مسجد حجت اکبر، خیابان شیخ صدوق، خیابان شهید نیکبخت شرقی به سمت مصلی و مسیر شماره 3 مسجدالمهدی، مرداویج، خیابان فرایبورگ به سمت مصلی عنوان کرد.
وی همچنین مسیر شماره 4 را از میدان فیض، خیابان میر به سمت مصلی و مسیر شماره 5 مسجد موسی‌بن جعفر، خیابان حکیم نظامی، خیابان نظر شرقی، خیابان میر به سمت مصلای بزرگ اصفهان ذکر کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه این روزها دشمنان در منطقه عمدتا به دنبال تضعیف جهان اسلام هستند، گفت: امیدواریم با دشمن‌شناسی مردم شاهد پیروزی‌های درخشانی برای کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، محور وحدت جهان اسلام در دفاع از فلسطین و احیای نمادهای آزادی قدس شریف است، تصریح کرد: برشمردن جنایات رژیم صهیونیستی، احقاق حق مردم مظلوم فلسطین و ترسیم پیامدهای ابتکار حضرت امام(ره) از جمله اهداف برگزاری مراسم روز جهانی قدس است.
عسگری همچنین اعلام مواضع فاخر جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان جهان، بهره‌گیری از روز قدس در گسترش نفرت و انزجار جهان علیه رژیم صهیونیستی، تأکید بر نامشروع و جعلی بودن رژیم صهیونیستی و شکست داعش در منطقه را از دیگر اهداف این روز برشمرد.
وی با اشاره به شرایط به وجود آمده در منطقه تصریح کرد: همه وظیفه دارند تا در خصوص حمایت استکبار، صهیونیست و حکومت وهابی سعودی از تروریست‌ها افشاگری کنند.