صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

گروه سیاسی: امام جمعه ارومیه گفت: از مسئولانی که در طول ماه رمضان حتی یک بار هم در آیین معنوی جمع خوانی قرآن کریم حاضر نشدند گلایه مندم و از آنها تقاضا دارم به مسئله تلاوت قرآن اهمیت داده و توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز پنجم تیرماه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز عید فطر که با حضور پرشور مردم مؤمن در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روز عید فطر از سوی خداوند به‌عنوان روز عید انتخاب شده چراکه مسلمانان پس از یک ماه بندگی خدا وارد ماهی مبارک می‌شوند و پس از این بندگی زمینه برای بازگشت به‌سوی خداوند هموار است.
وی افزود: باید مراقب باشیم تا معارف و مکارم کسب شده در ماه رمضان در ایام بعدی نیز ماندگار شود.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت زکات فطره، گفت: در عید فطر واجب است که هر مسلمانی زکات فطره را بپردازد، نماز نماد ارتباط انسان با خداست و زکات نماد ارتباط انسان با خلق خداست.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: این دو ارتباط باید حفظ شود و اگر زکات عام و زکات فطره در جامعه پرداخت نشود درهای رحمت خداوند بر روی مسلمین بسته خواهد شد لذا خیلی مهم است که زکات پرداخته شود تا روزه تکمیل شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، در بخش دیگری از خطبه نماز عید فطر، با اشاره به برخی حواشی موجود در راهپیمایی روز قدس تهران، گفت: توهین به مسئولین به هیچ وجه قابل قبول نیست. نباید اجازه دهیم خناسان در صفوف ملت تفرقه اندازند.
وی اضافه کرد: اتحاد مردم ایران مثال زدنی است و نباید خدشه دار شود. اینکه برخی با حرکات نامناسب و زننده در صدد ضربه به این اتحاد باشند محکوم بوده و قطعاً مردم به آن توجهی نخواهند داشت.
حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان مراسمات جمع خوانی قرآن کریم در طول ماه رمضان و نیز تشکر از حضور پرشور مردم در این مراسمات، خطاب به مسئولانی که در این گونه مراسمات شرکت نمی‌کنند خاطرنشان کرد: از مسئولانی که در طول ماه رمضان حتی یک بار هم در آیین معنوی جمع خوانی قرآن کریم حاضر نشدند گلایه مندم و از آنها تقاضا دارم به مسئله تلاوت قرآن اهمیت داده و توجه کنند.
وی تأکید کرد: در نظام اسلامی تمام مبانی خدمت از قرآن گرفته شده و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این کتاب مقدس آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است مبذول شود.