صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

گروه اجتماعی: با توجه به استقبال گسترده زائران و مجاوران امام رضا(ع) و بنا به درخواست نخبگان، شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی تا دهه کرامت برپا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برپایی شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی که از بهمن‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است به دلیل استقبال گسترده زائران و مجاوران برای چندمین بار تمدید شد.
شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی را در قالب آیین‌ها، آداب و رسوم مردم مشهد در ماه پر برکت رمضان به نمایش گذاشته بود که مورد توجه مردم قرار گرفت، علاوه براین با توجه به شروع سفرهای تابستانی و ورود زائران و مسافران به مشهد، برگزاری این نمایشگاه تا دهه کرامت تمدید شد.
بنابراین گزارش، در این شهرک تاریخی شهروندان و زائران می‌توانند در قالب‌های تئاتر، نمایش، روایتگری، نقالی و... با تاریخ شهر مشهد و حوادث پیرامون آن از جمله واقعه قیام مسجد گوهرشاد، انقلاب مردم مشهد، مکان‌های تاریخ‌ساز این شهر آشنا شوند.
همچنین آشنایی با آداب و رسوم، بناهای تاریخی و مذهبی شهر مشهد، مشاغل قدیمی، سنت‌ها و آیین‌های محلی و مذهبی، دانشمندان و مشاهیر خراسان، سبک معماری و سبک زندگی دینی شهر مشهد و لمس اتفاقات پیرامون شهر مشهد از دیگر برنامه‌های شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی است.
یادآور می‌شود، شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی تا دهه کرامت همه روزه از ساعت 18 الی 23 برای بازدید عموم مردم برپا است.