صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۵۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

گروه معارف: رعايت حجاب و عفاف صرف‌نظر از دلايل شرعی و قانونی، مانع از بروز بسياری از جرايم و آسيب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، مسئله‌ حجاب، سال‌هاست كه به دغدغه‌ بسياری از افراد جامعه تبديل شده، در حالی كه رعايت حجاب و عفاف صرف‌نظر از دلايل شرعی و قانونی، مانع از بروز بسياری از جرايم و آسيب‌های اجتماعی است. 
عفاف و حجاب تنها ويژه‌ زن نيست بلكه مردان نيز بايد پاكدامنی و پوشش داشته باشند ولی از آن جهت كه زن نماد زيبايی در خلقت و شاهكار آفرينش و ميل به خودنمايی و خودآرايی در وجود او بيش از مرد است، بيشترين تأكيد در حجاب متوجه وی شده است. 
حجاب مانع از ایجاد جاذبه‌های جنسی زن و نمایان شدن زیبایی‌های ظاهری او می‌شود، این بدان معناست كه دیگر نباید به او به چشم یک ابزار برای مطامع گوناگون نفسانی نگريست، ارزش واقعی او به ظاهر او و داشتن جاذبه‌های جنسی او نیست، بلكه به كمالات روحی و توانایی‌ها و قابلیت‌های دیگر اوست.
حجاب دارای فوايد فردی و اجتماعی گوناگونی است كه از فوايد فردی آن می توان به موارد ذيل اشاره كرد:
1. برخورداری از امنيت و قرار نگرفتن در معرض آزار و اذيت ديگران 
با نگاهی به اجتماع و رویدادهای آن متوجه می شویم زنانی که از پوشش مناسب برخوردار نيستند، بیشتر مورد آزار و اذیت واقع می شوند، در واقع، بدپوششی آن ها چراغ سبز و علامتی است برای كسانی که به دنبال هوسرانی هستند.
زنان و بانوان عفيف و باحجاب، از چنان نيروی بازدارنده‌ای برخوردارند كه تجاوز پيشگان و چشم چران‌ها را از حريم منزلت والای خويش می رانند و آنان را از چشم طمع و خواست‌های شيطانی باز مي‌دارند.
2. برخورداری از بهداشت روانی و احساس آرامش بيشتر
3. حفاظت از وقار، شخصيت، كرامت، اصالت و عظمت زن
از فوايد اجتماعی حجاب نيز می توان گفت که حجاب موجب استحكام پيوند جامعه‌ كوچک خانواده می شود كه بقاء و استحكام جامعه‌ بزرگ را در پی دارد. بی بندوباری و زير پا گذاشتن ارزش‌های اخلاقی، نهاد خانواده را از معنويت، صفا و پاكی تهی می سازد و موجب از هم‌گسيختگی عاطفی می شود.
واقعيت اين است كه مردان اگر به راحتی و به آسانی در تمام صحنه‌های اجتماع دسترسی به زنان داشته باشند، ضمانتی برای اثبات محبت و دلبستگی آنان به همسرانشان وجود نخواهد داشت.
گردآورنده: دایره اجتماعی پلیس بافق