صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت دادن به موضوع موادمخدر گفت: برای ریشه‌کنی موادمخدرباید مبارزه جهانی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان دیروز،  در دیدار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اهمیت دادن به موضوع مواد مخدر اظهارکرد: برای ریشه‌کنی مواد مخدر باید مبارزه جهانی صورت گیرد. 

وی افزود: بحث مواد مخدر هم یک آسیب ومشکل جهانی است و مربوط به همه جامعه جهانی خواهد بود وکشورهایی که به صورت جدی پای کارهستند و مبارزه می‌کنند سستی و کوتاهی مافیای مواد مخدر کارآنها را دشوار وسخت کرده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه پشت قضیه مافیای مواد مخدر قدرت‌های جهانی هستند، بیان کرد: موادمخدر از بُعد سیاسی واقتصادی مورد سوءاستفاه قدرت‌‎ها قرار گرفته و به عنوان ابزاری جهت از بین بردن انسان‌ها از این مواد استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: نگاه به موادمخدر باید به صورت کلان و جهانی باشد، چون بحث مواد مخدر بُعد جهانی پیداکرده و با توجه به گستردگی که دارد، به عنوان مواد مخدر صنعتی قابل کنترل نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان از زمانی که آمریکایی‌ها در افغانستان مستقر شدند کشت خشخاش و غیره بیشتر شده است و حتی در بحث آزمایشگاهی نیز بسیار ارتقاء پیدا کرده‌اند که امروزه موادمخدربه صورت صنعتی افزایش یافته وبه آسانی دراختیار افراد قرارخواهد گرفت.

آیت‌الله حسینی شاهرودی گفت: در گذشته به دلیل اینکه مواد مخدر سنتی استفاده می‌شد کنترل آن آسان‌تر بود اما امروزه استفاده از مواد مخدر صنعتی کنترل را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه وقتی نگاه کلان شود همانطور که هسته‌ای می‌تواند مفید باشد اگر قدرت‌ها بخواهند خلاف آن عمل و از این ظرفیت به ضرر جوامع انسانی بهره می‌گیرند، اعلام کرد: در بحث مواد مخدر هم به همین صورت است و امروز قدرت‌ها جهانی از آن برای نابود کردن جوامع استفاده می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از دیگر مباحثی است که باید شورای مبارزه با مواد مخدر موردتوجه قرار دهدومبارزه با تولید موادمخدررادردستورکار قراردهد.

وی عنوان کرد: بحث استفاده از مواد مخدر باید به عنوان یک منکر در جامعه روی این قضیه کارکردوباتوجه به تبعات موادمخدردرجامعه باید منکر بودن آن مورد تبلیغ وترویج عمومی قرارگیرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: نباید به افراد معتادی که بیش از یک بار مورد درمان قرار می‌گیرند مانند یک بیمار نگاه شود.

وی افزود: خداوند به انسان قدرت بسیار بالایی داده است و اگر اراده داشته باشد قطعا می‌تواند اعتیاد مواد مخدر را ترک کنند وترک کردن بستگی به ارداه وتصمیم فرد معتادداردواین قابل ترک است که وجود افراد بهبود یافته سندی بر این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تا زمانی که انسان اراده نداشته باشد نمی‌تواند در خود تغییر ایجاد کند، اظهار داشت: افرادی که جهت ترک موادمخدر اراده نمی کنند باید بابرنامه ریزی دقیق ودرست اراده وانگیزه دروجود آنها ایجادکرد قبل از اینکه زیرپوشش درمان در مراکز ترک اعتیاد قرار بگیرند .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: باید روی روش‌های نوین پیشگیری، مبارزه و درمان با اعتیاد کار کنیم و با بهره‌گیری از این روش‌ها مقابله هدفمندی را با این بلای خانمانسوز داشته باشیم.

وی باتأکید برمردمی کردن بیش ازپیش مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر باید به صورت مردمی وهمه باید دراین حوزه ورود پیدا کنند تا موفقیت بیشتری حاصل شود.

آیت الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه مجموعه ها ونهادهای دولتی باید در زمینه مبارزه با اعتیاد بسترسازی کنندوهمچنین بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و ایجاد انجمن‌های مردمی خیرین مبارزه با اعتیاد باید در دستور کار قرار گیرد.