صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

گروه فرهنگی: مدیران پنج مدرسه دخترانه و پسرانه صدرا، رابط این مدارس در چهارمحال و بختیاری، رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی فارسان و بروجن و مدیرکل تبلیغات اسلامی نشست هم‌اندیشی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار‌محال و بختیاری، این نشست که با هدف برنامه‌ریزی، ساماندهی و هم اندیشی پیرامون مباحث دبیرستان ها و مدارس علوم و معارف اسلامی برگزار شد، جوانبخت خدادادی با قرائت 11 بند، مصوبات نشست قبل مدیران مدارس صدرا گفت: آزمون ورودی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا به صورت همزمان پنج شنبه 25 خرداد 96 برگزار شد.
رابط مدارس صدرا در چهار محال و بختیاری افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در سال تحصیلی گذشته حمایت های خوبی از مدارس علوم و معارف اسلامی داشته است و ان‌شاء‌الله امید است دیگر مسئولین استانی هم نسبت به این مدارس با دید بهتری برخورد نمایند.
محمد رضا باباخانیان، مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در این نشست با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس صدرا گفت: با توجه به اینکه سال گذشته معدل برای پذیرش دانش آموز در این مدارس 17 بود به طور طبیعی تعداد بیشتری برای ثبت نام به این مدارس مراجعه می کردند، که امسال این نمره به 18 تغییر پیدا کرد و شاهد این بودیم که 60 نفر برای ثبت نام مراجعه کردند و از این تعداد 50 نفر در آزمون شرکت کردند.
وی افزود: 40 نفر از این دانش آموزان در آزمون کتبی قبول شدند و که دوشنبه 19 تیر به منظور انجام مصاحبه به مدرسه دعوت شده اند و از این 40 نفر 25 نفر انتخاب می شوند.
باباخانیان ادامه داد: بعضی از مدارس دوره اول در شهرستان بروجن نسبت به اطلاع‌رسانی ما برای ورود دانش آموزان به مدارس دوره ی دوم علوم و معارف اسلامی صدرا بی تفاوت بودند و اهمیتی به این موضوع ندادند و این جای گلایه دارد، چون که بعضی دانش آموزان این مدارس هم از نظر اخلاقی و علمی و هم علاقه خودشان، قابلیت ورود به این مدارس را دارند و به علت عدم آگاهی موفق به ورود به این مدارس نمی شوند و بعضی خانواده ها بعد از آزمون به مدرسه مراجعه می‌کنند و درخواست ثبت نام دارند.
مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرای شهرستان بروجن با اشاره به برنامه های اوقات فراغت فصل تابستان دانش آموزان مدارس صدرا، گفت: یکی از مشکلاتی که دانش آموزان دبیرستان های صدرا دارند اطلاع از معلومات قرآنی و روخوانی و روانخوانی قران کریم است و متأسفانه خیلی از این دانش‌آموزان در بدو ورود به این مدارس تسلط کافی به قرائت آیات قرآن را ندارند.
وی افزود: با توجه به اینکه در سال تحصیلی دانش آموزان بیشتر وقت خود را صرف مباحث درسی می‌کنند، بر آن شدیم تا در فصل تابستان روز های دوشنبه و چهار شنبه هر هفته بعد از ظهر ها از ساعت 16 عصر تا 20 برای دانش آموزان در سه زمینه تفسیر، حفظ و قرائت با حضور اساتیدی که روزی خودشان دانش آموز این مدارس بودند و دیگر اساتید مجرب کلاس هایی را برگزار کنیم.
مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای شهرستان بروجن، اکرم آرامش هم در این نشست گفت: با اطلاع‌رسانی که به صورت چهره به چهره در مدارس دوره اول داشتیم، امسال نحوه ی ثبت نام و شرکت دانش آموزان دوره ی اول در آزمون ورودی بسیار خوب بود و 118 نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد 104 نفر در آزمون کتبی شرکت کردند.
آرامش گفت: از 104 نفر 60 نفر بالاترین نمره آزمون کتبی را کسب کردند و بعد از انجام مصاحبه 25 تا 30 نفر را جذب خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در رابطه با تشکیل کلاس های اوقات فراغت تابستان هم با توجه به تفاوت شرایط خانم ها با آقایان باید گفت که چون ما خانم ها در روز های دوشنبه و چهارشنبه در مدارس حضور داریم، امکان وقت گذاشتن در بعد از ظهر ها در مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان دختر هم بیشتر در کلاس های فرهنگی و هنری دیگر مراکز شرکت می‌کنند و شرایط حضور در مدرسه را ندارند.
مدیر دبیرستان دخترانه ی علوم و معارف اسلامی صدرای شهرستان فارسان هم با اشاره به اینکه جایگاه مدارس صدرا نسبت به سال های قبل بهتر شده و نیاز به حمایت بیشتر از سوی مسئولین دارد، گفت: دانش آموزان مستعد و علاقمند به حضور در مدارس علوم و معارف اسلامی زیاد هستند اما یکی به دلیل کمبود مکان و فضای مناسب و دیگری به دلیل عدم استطاعت مالی خانواده ها قادر به تحصیل در این مدارس نیستند.
وی ادامه داد: با تمام تلاش هایی که برای اطلاع‌رسانی ثبت نام در مدارس صدرا در شهرستان فارسان انجام شد، به دلایل مختلفی فقط 75 نفر در آزمون کتبی ورودی مدارس صدرا شرکت کردند و از این تعداد علی رغم تبلیغ چهره به چهره با دانش اموزان و استقبال خوب آنها، 53 نفر در آزمون شرکت کردند و این نکته هم باز نیاز به بررسی دارد که چرا با این مدرسه همکاری لازم از سوی آموزش و پرورش و دیگر مدارس دوره ی اول به منظور اطلاع‌رسانی زمان و مکان آزمون انجام نشد.
شهین اسلامی افزود: از تعداد 53 نفر شرکت کننده در آزمون کتبی 40 نفر حائز نمره ی قبولی شدند که دوشنبه 19 تیر به منظور مصاحبه به مدرسه دعوت شده اند.
اسلامی گفت: برای دانش آموزان سال چهارمِ سال آینده در هفته 10 ساعت در اوقات فراغت تابستان ریاضیات، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات تخصصی و آرایه های ادبی روز های دوشنبه و چهار شنبه برنامه ریزی شده است و هزینه ی این کلاس ها و میزان ساعات و نحوه ی برگزاری این کلاس ها هم با دانش آموزان و اولیاهماهنگ شده است و توسط خود دانش اموزان پرداخت می‌شود.
مدیر دبیرستان دخترانه ی علوم و معارف اسلامی صدرای شهرستان فارسان گفت: کلاس هایی هم برای پایه ی یازدهم برنامه ریزی کرده ایم که دنبال استاد مجربی هستیم و به محض انتخاب استاد قرآنی این کلاس ها هم برگزار خواهد شد.
مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه ی دوره ی اول شهرستان فارسان با اعلام اینکه سال تحصیلی گذشته قبولی صد در صد داشتیم بیان کرد: معدل میانگین آموزشگاه با داشتن 153 دانش آموز 19/43 بود.
سید محمد مرتضوی گفت: در باره ی تشکیل کلاس های اوقات فراغت هم برنامه ریزی هایی شده است و با نظر سنجی که از اولیا انجام شد، با توجه به خواست آن ها کلاس هایی را برای دانش اموزان برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در آزمون ورودی امسال 220نفر متقاضی از دانش آموزان دوره ی اول داشتیم که برگه ها به اداره ی آموزش و پرورش ارسال شده و هنوز تصحیح نشده اند و بعد از اعلام نتیجه مصاحبه و بقیه ی کار های مربوط به ثبت نام انجام خواهد شد.
مدیر مدرسه ی دوره ی دوم دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا هم از اطلاع‌رسانی برای ثبت نام در دبیرستان دوره ی دوم خبر داد و گفت: 63 نفر در آزمون کتبی ثبت نام کردند که از این تعداد 54 نفر در آزمون شرکت کردند که بعد از تصحیح برگه های آزمون 40 نفر حائز کسب نمره ی قبولی شدند و در حال انجام مصاحبه با انان هستیم.
سید صادق مرتضوی بیان کرد: کلاس های طرح اوقات فراغت تابستان برای دانش آموزان پایه های مختلف برنامه ریزی شده است، ولی سعی براین شده است که به خاطر جلوگیری از زدگی دانش آموزان به صورت اختیاری در کلاس های آموزشی شرکت کنند.
گفتنی است،نشست مدیران مدارس صدرای شهرستان های فارسان و بروجن و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی این شهرستان ها چهارشنبه 14 تیر در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان با امام جمعه فارسان و مدیر کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.