صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷

گروه فعالیت‌های قرآنی: اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی با حضور در مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی از نزدیک با فعالیت‌های این مؤسسه آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته 24 تیرماه تعدادی از اعضای کمسیون مجلس شورای اسلامی با حضور در مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی از نزدیک با فعالیت‌های این مؤسسه آشنا شدند.
حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در این بازدی، ب
ا اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی نقش مردم بسیار بیشتر از مسئولان است، گفت: مشاهده‌ گزارش عملکرد خوب و قابل دفاع موسسات قرآنی و فرهنگی باعث می‌شود تا در مجلس ما هم حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم از آنان حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن مظلوم واقع شده است افزود: مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده و با توجه به اطلاعات دقیقی که به ایشان می‌رسد فرمودند که فرهنگ ما در رأس، اولویت را نمی‌داند و ولنگار است لذا افسران جنگ نرم آتش به اختیار شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران فرهنگی ما اولویت‌ها را نمی‌شناسند گفت: امروز مردم هستند که مسائل فرهنگی را هدایت می‌کنند.
حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد، با بیان اینکه مدیران ما چندان تأثیری ندارند و فرهنگ دینی‌ای که امروز داریم مدیون قرآن و اهل بیت هستیم که مردم آن را زنده نگه داشته‌اند، ابراز داشت: دیدن مجموعه‌های قرآنی مثل مهد قرآن نشان می‌دهد که مدیران ما چقدر کم‌کار هستند و نهادهای مردمی بار را بر دوش کشیده‌اند.
علیرضا ابراهیمی عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این بازدید با اشاره به اینکه فعالیت قرآنی، کار سخت و با مسئولیتی است، گفت: در مباحث فرهنگی باید مردم خود رشته امور را بدست بگیرند؛ چرا که اعتبارات و بودجه دولتی پاسخگوی نیازهای آنان نیست.   
وی تاکید کرد: اگر موسسه مهد قرآن آذربایجان‌شرقی پیشنهادی در این حوزه داشته باشد، می‌توانیم آن را بررسی و در مجلس پیگیری کنیم.   
محمد اسماعیل سعیدی، از دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این موسسه از مراکز فعال فرهنگی خواند و افزود: این موسسه با برگزاری همایش‌های قرآنی 12 هزار نفری مردم را با خود همراه کرده و این سرمایه بزرگی است.   
وی تاکید کرد: این موسسه فعالیت خود را با امکانات بسیار اندک شروع کرده است و امروزه در بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در استان مشغول است.
رحیم وظیفه شعاع، مدیر مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی نیز گزارش از فعالیت‌های این مؤسسه ارائه کرد.