صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۰۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهارمین محفل انس با قرآن کریم با عنوان «بهره‌هایی از کلام وحی» به همت موسسه قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد و با حضور قاریان نوجوان شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت و قرآن دوستان در نمازخانه شهرداری شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، عصر روز گذشته 26 تیرماه چهارمین محفل انس با قرآن کریم با عنوان «بهره‌هایی از کلام وحی» به همت موسسه قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد و با حضور قاریان نوجوان شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت و قرآن دوستان در نمازخانه شهرداری شهرکرد برگزار شد.


مسعود داوری، مدیر موسسه قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد، در این محفل حجب و حیا، شرایط محیط و وضعیت روحی و روانی در تلاوت قاری مؤثر دانست و گفت: یکی از اهداف برگزاری این محافل قرآنی آشنایی قاریان با شرایط محیطی و بسترسازی برای تلاوت بهتر آنان است.
وی با تأکید بر اینکه قاری هنگام تلاوت قرآن نباید گردن خود را به سمت جلو بکشد، اظهار کرد: قاری باید با زاویه 10 درجه به روبه‌رو نگاه کند و با حبس نمودن هوا در گلو آن را برای قسمت‌های مختلف تلاوت تقسیم‌بندی کند.
داوری تصریح کرد: اگر قاری قرآن نمی‌تواند در پرده‌های بالای صدا تلاوت کند باید در پرده‌های پایین‌تر تلاوت کرده و در تلاوت به خود فشار نیاورد.
مدیر موسسه قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد با اشاره به تدبر سوره مبارکه حج، عنوان کرد: خداوند در این سوره به شهر مکه، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسماعیل(ع) و عظمت کعبه قسم می‌خورد که همه گرفتارند مگر کسی که از عقبه عبور کند و عقبه همان مال و ثروت و قدرت است.




در این محفل قرآنی اکبری، عظیمی و محمدطاها امیدی قاریان برتر طرح ملی تلاوت به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.


همچنین ذوالفقار علیخانی، قاری قرآن و معلم آموزش و پرورش، به عنوان مهمان ویژه این جلسه آیات 108 تا آخر سوره یونس و آیات اول تا پنجم سوره هود را به سبک مصطفی اسماعیل تلاوت کرد.