صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

گروه فرهنگی: دبیر سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو از معرفی اسامی گروه‌ها و منقبت خوانان راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره خبر داد.

سامان احمدی، دبیر سومین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی هه‌تاو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو از سری برنامه های پانزدهمين جشنواره بين المللی امام رضا (ع) که از 6 تا 8 مرداد جاری در خانه کرد سنندج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 21 گروه مولودی خوانی و 17 منقبت خوان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند، افزود: هیئت بازبینی آثار در مجموع بعد از بررسی آثار 12 گروه مولودی خوانی و 2 گروه مهمان و 12 منقبت خوان و 2 منقبت خوان مهمان از اقلیم کردستان عراق را برای شرکت در بخش رقابتی جشنواره معرفی کرد.

دبیر سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو به اسامی گروه‌های راه یافته به سومین جشنواره  سراسری مولودی خوانی هه تاو اشاره کرد و افزود: گروه نوای رحمت، گروه پیران طریقت سنندج، گروه سماع تبریز، گروه اخوان سنندج، گروه کژال اصفهان، گروه هه ورامان، گروه رستاخیز اصفهان، گروه شور عاشقان بوکان، گروه جانان اصفهان، گروه مقامچیلار بندر ترکمن، گروه حیران تبریز و گروه نور دهگلان به جشنواره هه تاو راه یافتند.

احمدی، ابوالفضل حبیبی از تهران، فریبرز نوروزی از سنندج، بهنام حجازی از سقز، مهران خالدی از سنندج، خسرو پرویزی از رشت، علیرضا (وریا) فشیری از سنندج، محمد علی عالمی از قم، فرشید محمدی از سنندج، معروف احمدیانی از سنندج، محمد مهدی روحی از همدان، مهدی صادقیان رنانی از اصفهان و حسین صادقی از اصفهان را از منقبت خوانان راه یافته به بخش رقابتی سومین جشنواره رضوی هه تاو اعلام کرد.

وی با اشاره به گروه‌ها و منقبت خوانان مهمان در این جشنواره اذعان کرد: گروه هیما از سلیمانیه عراق، گروه طیبه از  اربیل عراق و همچنین هیمن پنجوینی از سلیمانیه و بلال کیوانی از سلیمانیه نیز به منقبت خوانی در این جشنواره حضور دارند.

احمدی خاطر نشان کرد: در جشنواره امسال در هشت نقطه شهر سنندج همزمان جشن مولودی خوانی رضوی(هه تاو) توسط شرکت کنندگان مرحله نهایی جشنواره برگزار می شود که خانه کورد سنندج، مسجد قبا، مسجد امام رضا(علیه السلام) سپاه بیت المقدس، مهدیه سنندج، مسجد جامع ناحیه منفصل شهری نایسر، مسجد لشکر28پیاده کردستان، مسجد حریری و مسجد جامع روستای دوشان سنندج از جمله این مکان ها هستند.