صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۱۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

گروه اجتماعی: طرح انصارالصلاة با هدف جذب نوجوانان و پرورش آن در سایه تعالیم وحی با محوریت مساجد در تابستان سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

محمد ابراهیم حسینیان، مدیر مرکز فرهنگی خادم‌الشریعه مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: طرح انصارالصلاة در قالب حضور نوجوانان در مسجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی مذهبی برای جذب نوجوانان به تعالیم دینی و فریضه الهی نماز در مساجد اجرایی می‌شود.
وی افزود: برای حضور نوجوانان در این طرح شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به شرکت در مراسم مذهبی و کمک به نظافت مسجد، اذان گفتن، مکبری، لباس تمیز و خوشبو پوشیدن و ... اشاره کرد.
مدیر مرکز فرهنگی خادم‌الشریعه مشهد با بیان اینکه هر نوجوانی این شاخصه‌ها را رعایت کند امتیاز دریافت می کند و به ازای هر امتیاز هدیه دریافت خواهد کرد، ابراز کرد: هر نوجوان در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد یک بن از امام جماعت دریافت کرده و در نهایت هدیه‌ای به وی به پاس خدماتش داده می‌شود.
وی افزود: برای آشنایی نوجوانان با شاخصه‌ها و تعداد امتیازات هر جایزه، بنری در مسجد نصب شده است تا هر نوجوان در صورت تمایل به شرکت در طرح بتواند با طرح انصار الصلاة آشنا بشود.
مدیر مرکز فرهنگی خادم‌الشریعه با اشاره به همکاری دستگاه‌های دیگر در این طرح گفت: با ستاد اقامه نماز صحبت کردیم تا نوجوانانی که علاقه‌مند به فراگیری مئوذنی و مکبری هستند در هر مسجد آموزش‌های لازم را ببینند.
حسینیان ابراز کرد: در ایام ماه رمضان کارشناسان این مرکز فرهنگی با حضور در مساجد منطقه توس و بازدید از این مساجد ارزیابی از عملکرد آنها داشته‌اند و بر اساس همین ارزیابی برای مشارکت در طرح انصار الصلاة دعوت شده‌اند.
مدیر مرکز فرهنگی خادم‌الشریعه افزود: این طرح با مشارکت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در مساجد برگزار می‌شود.