صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

گروه اجتماعی: امام جمعه خسروشاه، گفت: جهاددانشگاهی به‌‌عنوان یک نهاد جهادی و علمی می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی در دانشگاه‌ها به‌‌ویژه ورود مؤثر و کارآمد به حوزه علوم انسانی و اسلامی نقش کلیدی ایفا‌ کند.

حجت‌الاسلام صمد ناصری امام جمعه خسروشاه در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی توانسته است در راستای اهداف جهادی و مجدانه خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق ببخشد و فرهنگ پویای اسلامی را تبلیغ کند.

وی افزود: این نهاد نماد تلاش ارزشمند و متعهدانه فرزندان ملت مسلمان و انقلابی ایران برای استقلال ملی است.

وی با اشاره به نقش کلیدی جهاددانشگاهی در توسعه اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به‌ عنوان یک نهاد جهادی و علمی می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی در دانشگاه‌ها به‌ ویژه ورود موثر و کارآمد به حوزه علوم انسانی و اسلامی نقش کلیدی ایفا‌ کند.

حجتالاسلام‌ ناصری، یادآور شد: جهاددانشگاهی باید با تلاش و کوشش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه گام بردارد.

امام جمعه خسروشاه، افزود: فضای دانشگاه قبل از انقلاب این گونه بود که ایرانی نمی‌تواند استقلال داشته باشد و همیشه باید در برابر غرب دستش داراز باشد،اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این احساس خود باوری که ما می‌توانیم به وجود آمد و از همان اول انقلاب قشر دانشگاهی را به این نتیجه رساند که باید خود اتکایی را برای استقلال در همه ابعاد آغاز کنند .

حجت‌الاسلام ناصری، با اشاره به لزوم افزایش وظایف جهاددانشگاهی تاکیدکرد: وظایف جهاددانشگاهی در بدنه دانشگاهی کشور افزایش یابد.