صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه نماز جمعه خط مقدم مقابله با توطئه‌های فکری و انحرافی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه، بیعت با نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی و دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس‌، گفت: در روز جمعه باید کوچه‌ها و بازارها مثل روز عاشورا شود و مردم ضمن تعطیل کردن کار در نماز جمعه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) ، افزود: امام صادق می فرماید خداوند از این جمعه تا جمعه بعد ۳۵ نماز بر شما واجب کرده که افضل آنها نماز جمعه است و این دو رکعت و ثوابش بالاتر از همه نماز ها است چرا که این یادگار امام و پیامبر اکرم‌(ص) است.

نعیم‌آبادی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه اظهار کرد: برادران و خواهران با توقعات نمازهای جمعه را خلوت نکنید نماز جمعه را محترم بشمارید و هر امام جمعه ای از اعتقاد خاصی سخن می گوید اگر عقیده اش خلاف شما بود نماز جمعه را ترک نکنید.

وی با اذعان به اینکه نماز جمعه خط مقدم مقابله با توطئه‌های فکری و انحرافی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه، بیعت با نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی و دینی است.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: نماز جمعه مال امام جمعه نیست نماز جمعه مال انقلاب و اسلام و خودتان است با چه کسی لج می کنید؟ نگذارید سنگرها خلوت بشود  چرا که می دانید سنگرها خلوت بشود چه کسی خوشحال خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای غرب دیوانه، موصل به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز نفتی عراق لقمه‌ای لذیذ محسوب می شود و تمرکز تروریست‌های داعشی بر این منطقه و تلاش برای حفظ آن در همین راستا صورت می‌گرفت اما با همت مرجعیت عظیم دینی در این کشور و بسیج شدن بیش از دو میلیون نفر از مردم این کشور و با همراهی جامعه اهل‌سنت و کردهای عراقی، پیروزی عظیم بدست آمد و موصل آزاد شد.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه در جهان تشیع مقتدرترین قدرت، قدرت روحانیت است ،بیان کرد: مردم مراقب حرف زدن درباره روحانیون و علماء باشند و نگذارند که عده‌ای با اغراض مشخص نسبت به بدنام‌کردن جایگاه روحانیت اقدام کنند.

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: آزادی موصل برای امنیت، ثبات و وحدت آینده عراق و منطقه نیز بسیار با اهمیت بود و توطئه بزرگ دشمنان در این راه نیز با همت مردم عراق خنثی شد.