صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
پای صحبت‌های نفر نخست مسابقات قرآن وزارت بهداشت:

گروه فعالیت‌های قرآنی: یوسف قنبری، نفر نخست بیست و دومین مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت در خاطراتش تلاوت زیبا و حسن خلق یکی از معلمان عربی و قرآن خود را مهمترین عامل علاقه‌مندی برای حضور در کلاس‌های قرآنی از دوره نوجوانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، یوسف قنبری، از قاریان جوان و با استعداد زنجان است که در پرونده قرآنی خود افتخارات فراوانی دارد و به تازگی نیز رتبه نخست قرائت تحقیق بخش کارکنان در بیست و دومین دور از مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت را از آن خود کرد.

قنبری متولد سال ۶۵ در خانواده‌ای قرآنی است. خودش می‌گوید اولین آشنایی‌اش با صوت قرآن از همان دوران کودکی و توسط پدرش بود که هر روز بعد از نماز و با صدایی خوش، آیات نورانی وحی را تلاوت می‌کرد.

این قاری جوان ادامه داد: پدرم الگوی خوبی در زندگی‌ام است و باعث شد از همان دوران کودکی علاقه برای حضور در کلاس‌های قرآنی داشته باشم و در مدرسه هم در همین زمینه فعالیت داشتم و در دوران راهنمایی در همه مسابقات قرآنی که در آموزشگاه برگزار می‌شد شرکت و معمولا موفق به کسب مقام می‌شدم که همین مساله نیز انگیزه‌ای مضاعف برایم می‌شد.

قنبری تصریح کرد: در همان دوران، آقای عزیزی معلم عربی و قرآن خوبی داشتیم که علاوه بر صدای عالی، اخلاق بسیار خوبی در کلاس داشتند و می‌توانم بگویم که ایشان نقش بسیار مهمی در ایجاد انگیزه و علاقه برای پیگیری و فراگیری قرآن در من داشتند.

این قاری که در حال حاضر در کسوت مربی قرآنی نیز فعالیت دارد، گفت: در کنار اینکه هنوز هم از آموختن خود را بی‌نیاز نمی‌دانم در کنار این مساله نیز اهتمام به آموزش دارم و درسطوح عمومی و تخصصی تلاش دارم آنچه آموخته‌ام را آموزش دهم.

قنبری با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم آموزش و انتقال آموخته‌ها به علاقه‌مندان پرداخت زکات علم است، گفت: آینده‌ای که برای خودم در نظر گرفته‌ام فعالیت در رابطه با آموزش است و حضور در مسابقات را فرصتی برای محک زدن دانش می‌دانم و قطعا کسب مقام در رقابت‌ها باید توام با عمل به آیات نورانی وحی باشد.

یادآور میشود یوسف قنبری، کارمند معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان که طی ماه مبارک سال جاری به‌عنوان سفیر قرآنی در عراق و عتبات عالیات مبادرت به فعالیت‌های قرآنی کرد، برادر بزرگتر علی قنبری از قراء توانمند و جوان زنجان است و جلسه هفتگی عمومی این قاری توانمند روزهای دوشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برای علاقه‌مندان در دارالقرآن زنجان برگزار می‌شود.