صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
حجت الاسلام خاتمی بیان کرد:

گروه فرهنگی: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اکنون در وسط جنگ نرم هستیم و دشمن از راه فرهنگی در صدد ضربه زدن است، گفت: راه نجات از این مشکلات عمل به نسخه اسلام در عرصه خانواده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته 17 مردادماه در ادامه سلسله نشست های بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی فکری و اعتقادی که با حضور مسئولان و عموم مردم استان در مهدیه مصلای بزرگ شهرکرد برگزار شد، با اشاره به سه اصل اساسی در اسلامی شدن جامعه، گفت: اسلامی بودن قانون، حاکمان مسلمان و اسلامی شدن آحاد جامعه سه شاخصه اساسی جامعه اسلامی است.
وی افزود: به برکت خون شهیدان قانون و حاکمان در کشور، اسلامی هستند اما باید بپذیریم که در زیمنه اسلامی شذن آحاد مردم در جامعه مشکل داریم و رهبر انقلاب نیز به همین دلیل مبحث سبک زندگی اسلامی را در کشور مطرح کردند.
حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه ما یک جامعه دین دار داریم و نمونه های آن شب های قدر، ایام اعتکاف و ماه رمضان است، اظهار کرد: از ارکان اسلامی شدن جامعه، اسلامی شدن خانواده هاست که جامعه را همین خانواده ها شکل می دهند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر خانواده ها اسلامی شوند بی تردید جامعه اسلامی می شود، تصریح کرد: علت اصلی هدف قرار گرفتن خانواده ها توسط دشمن نیز همین است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسئولان فرهنگی کشور، یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی را در حوزه خانواده دانست و عنوان کرد: خواستگاه این آسیب های اجتماعی غربی است که طلاق نمونه شاخصی از این معضلات است.
وی با اشاره به اینکه اکنون در وسط جنگ نرم هستیم و دشمن از راه فرهنگی در صدد ضربه زدن است، گفت: راه نجات از این مشکلات عمل به نسخه اسلام در عرصه خانواده است.
حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه باید نسخه اسلام را بفهمیم و به آن عمل کنیم، افزود: در تمام عرصه ها از جمله عرصه خانواده نسخه اسلام شفابخش است که اگر آن را قبل، بعد و در حین زندگی خانوادگی عملی کنیم شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به چهار آیه قرآنی که مهندسی زندگی خانوادگی را بیان می کند، اظهار کرد: سوره تحریم آیه شش، سوره نساء آیه 19، سوره روم آیه 21 و سوره بقره آیه 187 چهار آیه مهم در مبحث مهندسی زندگی خانوادگی است.
وی تصریح کرد: در این چهار آیه ارزشی بودن دین، آرامش در خانواده، محبت بین اعضای خانواده، عیب پوشی اعضای خانواده و زندگی خردورزانه مطرح شده است.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به ویژگی های یک خانه دینی و اینکه چگونه یک خانه را خانه دینی کنیم، افزود: شرکت در جلسات دینی، حساس بودن در رفت و آمد با دیگر خانواده ها، در دسترس قرار گرفتن کالاهای فرهنگی، شبهه زدایی دینی و جدی نگریستن به شعائر دینی از عوامل مهم در دینی شدن خانواده هاست.
وی با اشاره به نسخه اسلام در ایجاد آرآمش در خانه، اظهار کرد: مدارا کردن، تکریم اعضای خانواده، ساده زیستی و قناعت و خردورزانه زندگی کردن عوامل ایجاد آرامش در خانه است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زندگی خردورزانه هفت رفتار متقابل دارد، تصریح کرد: احترام متقابل، سپاس متقابل، گذشت متقابل، تحمل متقابل، همکاری متقابل، آرامش متقابل و عذرخواهی و عذرپذیری متقابل لازمه های زندگی خردورزانه است.